Fiat este cel mai mare producător de automobile de clasă mică din Europa, statut pe care îl deţine şi în America de Sud sau Africa. Aici, printre liderii segmentului supermini se numără şi Uno, vehicul scos din fabricaţie la uzina din Torino în 1994 şi înlocuit cu Punto.
Noua generaţie, a patra, este destinată clienţilor din Brazilia şi Argentina.
Compania italiană nu a precizat intenţiile sale cu privire la o posibilă relansare în Europa.
În Brazilia, noul Fiat Uno este livrat în trei versiuni de caroserie: Mille Economy, Uno Furgao and Fiorino Furgao. Fiecare dispune de trei linii de echipare şi o gamă de motorizări ce include atât unităţi pe benzină, cât şi benzină/GPL.
Clienţii pot alege între unitatea de 1.0 litru de 75 cai putere şi 1.4 litri de 85 cai putere. Varinatele pe GPL oferă 73, respectiv 88 cai putere. Transmisia este aceeaşi pentru toate propulsoarele, o cutie manuală cu 5 trepte.
Dimensiunile exterioare au crescut, iar odată cu ele şi nivelul de confort. Noul Uno este cu câţiva milimetri mai mare decât un Fiat 500, acesta măsurând 3.770 mm lungime, 1.643 mm lăţime şi 1.490 de mm înălţime.
Uno este inclus în clubul celor mai bine vândute automobile de oraşdin toate timpurile. Cele peste opt milioane de exemplare livrate până în prezent aşează modelul italian în vârful clasamentului, în faţa lui Peugeot 206 şi Ford Fiesta.
Prima generaţie Uno a fost lansată în 1983 ca înlocuitor al celebrului 127. Fiat l-a produs fără întrerupere până în 1994 când modelul a ieşit de pe piaţa europeană, dar a continuat să existe în Brazilia, Argentina, Polonia, India şi Maroc.