Alfa Romeo apelează la nume istorice, cu o biografie impresionantă, pentru a prefigura revenirea sa în elita mondială a clasei premium. După aproape 50 de ani de acalmie, Giulietta își reia locul în familia constructorului milanez, cu promisiunea de a pune umărul la refacerea imaginii și a vânzărilor. Acesta va înlocui din acest an gama de modele 147 şi va activa pe segmentul ocupat de Audi A3 şi BMW Seria 1
Automobilul este livrat pe pieţele europene doar în versiunea de caroserie cu cinci portiere, spre deosebire de 147, care era comercializat şi în varianta cu trei uşi.
Construit pe aceeaşi platformă cu Fiat Bravo şi Lancia Delta, exponentul Alfa Romeo în clasa compactă beneficiază de un design complet refăcut, un interior mai calitativ şi dimensiuni perfecte pentru segmentul din care face parte: 4.350 de milimetri în lungime, 1.460 mm în înălţime şi 1.800 de milimetri în lăţime. Ampatamentul este de 2.630 de milimetri, iar portbagajul oferă un volum de 350 de litri.
Giulietta este echipată cu ultimele evoluţii tehnologice ale sistemelor de stabilitate de siguranţă pasivă şi activă. Mai precis, inginerii italieni introduc dispozitivele VDC (Vehicle Dynamic Control), DST (Dynamic Steering Torque), diferenţialul cu control electronic Q2 şi selectorul DNA, care permite setarea trenului de rulare în modurile Dynamic, Normal şi All Weather.
Noul model de clasă compactă dispune de patru propulsoare. Toate de factură turbo. Gama include două unităţi pe benzină 1.4 MultiAir de 120 putere şi 170 cai putere şi două diesel JTDM de 1.6 litri – 105 CP, respectiv 2.0 litri - 170 CP.
Toate motorizările îndeplinesc normele de poluare Euro 5 şi beneficiază în dotare standard de sistemul Start&Stop. Cea mai puternică versiune denumită Quadrifoglio Verde este animată de un motor nou de 1.7 litri turbo, care dezvoltă 235 CP.