Subaru face o schimbare importantă în gama sa. Cel mai bine vândut model, Impreza, ajunge la o nouă generație, disponibilă ca și până acum în versiunile cu patru și cinci uși. Aceasta înlocuiește modelul cu acelaşi nume, care și-a început cariera în anul 2008.
Cu un nou design, un nivel de confort mai ridicat, un șasiu îmbunătățit și un nou motor, Subaru speră să crească performanțele de vânzări ale celui mai titrat model al său.
Un nou model nu putea decât să vină cu un nou propulsor, astfel că sub capota exemplarelor Impreza va fi montat un agregat boxer pe benzină de 2.0 litri asociat unei cutii automate cu şase trepte sau una manuală cu cinci rapoarte. Este a treia generație a acestui tip de motor în care pistoanele sunt așezate orizontal opus.
În Europa vor fi livrate și modele diesel. Ampatamentul a crescut cu 25 mm, iar șasiul vine cu numeroase schimbări mai ales în partea din spate, unde a primit ranforsări suplimentare.
Toate versiunile Impreza vin cu şapte airbaguri, inclusiv unul pentru genunchii şoferului, şi cu controlul stabilității.
Designul nu reprezintă o surpriză, devreme ce liniile acestuia au fost revelate anterior prin intermediul unui concept omonim. Multe din elementele de stil se regăsesc și pe cel mai proaspăt prototip XV Concept, toate fiind integrate în noua filozofie de design care în mod clar este mai sofisticată și modernă.
Dacă Impreza vine la exterior cu linii radical diferite față de vechiul model, la partea de confort avem o evoluție naturală a lucrurilor. Japonezii afirmă că există mai mult loc pentru pasagerii din spate, atât pentru picioare, cât și pentru cap, aspect care va face ca persoanele înalte să simtă o stare de disconfort pe banchetă. Un alt plus este modificarea unghiului de deschidere a uşilor, acum mai mare, ce facilitează intrarea şi ieşirea din cabină.