Mercedes va introduce anul viitor primele sale limuzine hibride în gama lui E-Klasse. Spre diferență de tot ceea ce oferă concurența în prezent, marca germană se va remarca prin două versiuni de motorizare distincte, un diesel electric E 300 BlueTEC Hybrid, și unul benzină electric E 400 HYBRID. Primul va fi disponibil pentru piaţa europeană şi iar cel de-al doilea în SUA, Japonia şi China.
Ambele sunt disponibile cu propulsoare cu sisteme de injecție directă și, după cum afirmă Mercedes, vor avea cel mai mic consum din clasa medie. Dieselul utilizează un bloc motor cu patru cilindri, iar modelul pe benzină unul cu șase cilindri (V6).
Echipate standard cu sistem Start / Stop și frâne regenerative, modelele hibride E-Klasse promit o autonomie ridicată și emisii de dioxid de carbon diminuate. Dieselul electric dezvoltă 230 cai putere și oferă un consum mediu de 4,2 litri la 100 km.
E 400 HYBRID folosește un tandem benzină-electric ce produce 330 de cai putere și se mulțumește cu 8,7 litri la 100 km. Limuzina dispune de același motor pe benzină ca și versiunea E350, însă consumă cu 15% mai puțin. Motorul electric al ambelor modele dezvoltă 27 de cai putere și se alimentează cu energie de la un set de baterii litiu-ion.
Pentru a nu afecta spațiul pentru bagaje, inginerii Mercedes au poziționat bateriile acumulatoare sub banchetă.
E 300 BlueTEC Hybrid și E 400 HYBRID, primele mașini hibride din gama E-Klasse vor fi disponibile în versiunile sedan și estate începând din 2012.
Mercedes va anunța prețurile de bază la o dată ulterioară.