Bugatti încearcă să revină după 70 de ani de absență în elita limuzinelor de top.
Relansarea nu este deloc ușoară, iar acest lucru îl știe foarte bine omul numărul 1 al companiei. Pentru a afla reacțiile potențialilor clienți, a fost creat conceptul Galibier 16C un test asupra capacității de atracție pe care îl poate avea o mașină foarte costisitoare.
Dezvăluit unui cerc select de clienți, care și-au arătat disponibilitatea de a-l cumpăra, modelul se pare că a convins destul de repede dată fiind alura impozantă și dotările princiare.
În ciuda opiniilor pozitive, Bugatti nu are un verdict clar. Încă se analizează cu atenție oportunitatea fabricației luxosului Galibier.
”Ne așteaptă foarte multe provocări” spune Franz-Josef Paefgen președintele Bugatti. Oficialul spune că noul model nu a primit undă verde, dar crede că Galibier va ajunge în producția de serie peste trei-patru ani.
Deși este prea devreme pentru a vorbi despre costul de achiziție, președintele Bugatti a declarat că se așteaptă ca prețul de bază al mașinii să ajungă la 800.000 de euro fără taxe. Clientul însă va plăti un prețfinal de aproape 1.300.000 de euro, prețîn care sunt incluse taxele și toate serviciile ce țin de livrare.
Din punct de vedere tehnic, Galibier va fi un mix între Bugatti Veyron și Bentley Mulsanne. De la supercar va prelua sistemul de frânare și motorul cu 16 cilindri, însă forța acestuia va fi redusă la 800 CP.
Resursele imense ale propulsorului vor conferi mașinii de serie posibilitatea de a deveni cea mai rapidă limuzină de lux din lume.
Sedanul va măsura 5,30 metri și va putea atinge o viteză maximă de 350 km/h.