Škoda reia ofensiva în clasa compactă cu o versiune revizuită în familia celor mai rapide modele Octavia. Cunoscute sub denumirea Octavia RS, ambele variante disponibile, sedan şi combi, creează emoţie şi plăcere.
Cu un aspect proaspăt şi contemporan ce preia toate ingredientele Octaviei Facelift, versiunile sport sunt un concurent serios, demn de luat în seamă ca alternativă în clasa compactă.
Partea de motorizare nu rezervă nici o surpriză, Škoda preferând să aducă mici optimizări doar variantei turbodiesel, care dispune, pe lângă tehnologia de injecţie common-rail şi de filtru de particule DPF, care îmbunătăţeşte nivelul emisiilor.
Ca şi până acum, clienţii pot opta între propulsorul pe benzină TFSI de 2,0 litri şi 200 CP şi unul pe motorină TDI, tot de 2,0 litri, dar care dezvoltă 170 CP, resursele fiind transmise doar punţii faţă. Motoarele îndeplinesc normele Euro 5 şi pot fi cuplate la o transmisie manuală cu 6 trepte sau automată DSG cu dublu ambreiaj tot cu 6 trepte.
Configuraţia cu care modelele sport vin din fabrică indică o echipare bogată: funcţia AQS – senzor de calitate a aerului pentru instalaţia Climatronic, servodirecţie electromecanică, geamuri electrice, oglinzi laterale încălzite, plus opt sisteme de siguranţă activă şi patru airbaguri.
Exteriorul se individualizează prin prezenţa unui eleron şi a jantelor Neptune de 18 inch care sporesc imaginea unui automobil cu valenţe sportive declarate.
Noutăţile aduse de Octavia vRS Facelift sunt concentrate în special la nivelul secţiunii faţă, unde regăsim blocuri optice adaptive cu xenon, spoiler revizuit estetic şi o zonă de ventilare mai generoasă a motorului.
Ca o premieră, semnalăm apariţia tehnologiei LED pentru iluminare pe timp de zi (oferită ca dotare standard), dispusă sub forma unei lamele integrate în bara de protecţie frontală.
La interior, scaunele combină pielea fină cu materialul textil, în timp ce volanul, schimbătorul de viteze şi frâna de mână sunt îmbrăcate în piele.
Mânere interioare cromate şi pragurile ornate cu elemente din aluminiu sporesc identitatea sportivă a maşinii.