Volkswagen și-a propus ca în 2018 să fie liderul de piață al mașinilor electrice. Țelul va fi atins cu ajutorul emblematicului Golf, model care va fi oferit peste doi ani și în versiune electrică. Pentru început, germanii au creat o versiune de teste, denumită Blue-e-motion.
Conceptul Golf electric ne oferă o imagine de ansamblu asupra noului model ce va fi disponibil începând cu 2013 în familia Golf VII.
Golf Blue-e-motion este pus în mișcare de un motor electric ce dezvoltă 115 cai putere și un cuplu maxim ce atinge 270 Nm, valoare regăsită pe acest palier de putere doar la motoarele turbodiesel. Energia necesară funcționării sistemului de propulsie electric este furnizată de baterii litiu-ion de 26,5 kw/h, capabile să asigure o autonomie maximă de 150 de kilometri.
Demarajul de la 0 la 100 km/h se efectuează în 11,8 secunde, iar viteza maximă este limitată la 140 km/h pentru a conserva resursele mașinii.
Pentru o mai bună distribuție a maselor bateriile sunt poziționate central între scaunele spate și rezervorul de combustibil, soluție care a penalizat foarte puțin spațiul pentru bagaje, al cărui volum standard este de 237 de litri. Grație adoptării unor soluții ingenioase la montajul componentelor și designului, Golf Blue-e-motion cântărește doar 1.545 kg, cu doar 205 kg mai mult decât o versiune Golf cu motor turbodiesel.
Volkswagen a inițiat anul acesta un test cu o amploare fără precedent, o flotă de 500 de modele pur electrice Blue-e-motion fiind utilizate în diverse locații din Europa cu scopul de a minimiza carențele primului automobil electric din istoria mărcii germane.