Alfa Romeo, o marcă pasională, şi Zagato, un carosier de primă clasă, şi-au dat mâna pentru a crea un automobil unicat ce se vrea o punte între trecut şi contemporan. Noul şi singularul TZ3 Corsa este fructul colaborării şi al excelenţei în design, model care dacă ar intra în producţia de serie, ar putea dăinui numai datorită colecţionarilor.
Modelul, un tribut adus vremurilor când versiunile shooting brake TZ (1964) şi TZ2 (1965) reprezentau o viziune inspirată în lumea maşinilor sportive, şi-a făcut debutul în deschiderea renumitei reprezentaţii în aer liber Concours d'Elegance Villa d'Este, un salon auto dedicat maşinilor de viţă nobilă, mai vechi sau mai noi.
Supercarul se poarte mândri cu o declinare mai puţin obişnuită, unde designul este esenţialul, iar mecanica dublează importanţa şi caracterul special.
Platforma pe care se bazează TZ3 Corsa este una şi aceeaşi cu cea a sportivei 8C, însă caroseria uşoară a modelului unicat, masa de numai 850 kg (mai puţin cu 15 kg decât versiunea de bază a citadinei Fiat 500 – 865 kg) şi motorizarea de 4.2 litri îi conferă avantajul unor performanţe demne de un Ferrari.
Sub capotă se află un propulsor V8 de 420 cai putere care asigură un sprint de la 0 la 100 km/h în doar 3,5 secunde şi o viteză maximă de 300 km/h. Fabuloasă este şi puterea litrică de 2 kg/CP ce bate chiar şi raportul greutate/putere al versiunilor ultra-rapide Lamborghini Gallardo şi Murcielago Superleggera.
Alfa Romeo TZ3 Corsa Zagato numără un singur exemplar. Cu toate acestea, şasiul din fibră de carbon este realizat pe o structură specială, de tip tubular.
Modelul a fost comandat de germanul Martin Kapp, un admirator Alfa Romeo, care deţine mai multe capodopere contemporane semnate de Zagato.