Audi aduce pe piețele internaționale o versiune de vis pentru iubitorii de mașini sportive. Noul R8 GT este sub toate aspectele special, începând de la tehnologie și terminând cu prețul de lansare. Este cea mai rapidă și puternică mașină de serie creată la Ingolstadt pentru care și costul de achiziție ajunge la o sumă fabuloasă pentru un Audi.
Se va plăti 193.000 de euro pentru modelul de bază R8 GT în slujba căruia este pus un propulsor V10 de 560 de cai putere. Cu toate dotările posibile, bolidul trece ușor de 225.000 de euro, adică exact prețul a două exemplare R8 Coupe 4.2 FSI Quattro.
GT, versiunea de vârf în gama R8 este disponibilă doar cu o transmisie automată ("R-Tronic"), cu mai multe programe, printre care și o funcţie Launch Control care permite un demaraj cu plecare de pe loc foarte rapid. Aceasta este dotată și cu o suspensie care permite modificarea manuală a gărzii la sol cu 10 mm, frâne ceramice standard (cu etriere cu roşii), jante din aluminiu forjat de 19 inch diametru și anvelope 235/35 pe față şi 295/30 pe spate.
În ceea ce privește culorile pentru caroserie se poate alege din patru culori exterioare: portocaliu ("Orange Samoa"), gri ("Gray Suzuka), argintiu ("Ice Silver") şi negru ("Phantom Black").
Noul R8 GT vine cu mai multe modificări în comparaţie cu 5.2 FSI, masa mașinii fiind mai ușoară cu aproximativ 100 kg. Audi a reuşit să reducă această povară prin schimbarea anumitor secțiuni din oțel cu fibră de carbon.
Greutatea modelului Audi R8 GT este de aproximativ 1.600 kg. Deși majoritatea rivalilor săi au mase mai ușoare, Porsche 911 GT2, Lamborghini LP550-2 Valentino Balboni, Ferrari 458 Italia, motoarele acestora își trimit întreaga forță la o singură axă.
Supercarul Audi respectă tradiția începută acum mai bine de două decenii și jumătate, când era Quattro a redefinit noțiunea de manevrabilitate. Noua sportivă menține așadar un sistem de tracţiune integrală cu gestiune electronică și comutare automată.
Spre deosebire de ceea ce se întâmplă cu alte modele sportive exclusiviste, Audi nu a renunţat la elemente primordiale pentru confortul pasagerilor cum ar fi aerul condiționat, geamurile electrice, sau sistem audio premium (Bang & Olufsen de 465 W). Noua declinare în gama R8 este echipată standard cu faruri LED pentru toate funcţiile, pe R8 V10 FSI de 520 CP, fiind întâlnit doar pe lista de opționale.
Mașina poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 3,6 secunde și poate ajunge până la o viteză maximă de 320 km/h.