Toyota are o biografie presărată cu multe poveşti de succes. Corolla, Yaris, RAV4, Land Cruiser şi însăşi compania - astăzi cel mai mare producătorul de vehicule din lume, sunt doar o parte din acele capitole care stau sub semnul reuşitei. Departe de a se fi terminat istoriile de succes pentru Toyota. Una dintre acestea se prefigura încă din decembrie 1997 când japonezii lansau un automobil care putea să împace mobilitatea cu responsabilitatea faţă de mediul înconjurător.
Sub titulatura Prius, cuvânt în latină ce înseamnă "înainte" sau "primul", japonezii lansau o maşină unde relaţia dintre tehnologie şi mediu era într-un echilibru aproape perfect.
„Trebuie să înţelegeţi că Prius nu e un model prin care Toyota vrea să realizeze volume mari de vânzări, ci doar o maşină prin care vrem să arătăm că ne pasă de mediul înconjurător şi că putem scoate pe piaţă tehnologii sofisticate", spunea în urmă cu ceva timp Tadashi Arashima, şeful Toyota Motor Europe.
Introdus în anul 2000 în Europa şi Statele Unite, la trei ani după lansarea din Japonia, maşina „verde” a câştigat pas cu pas încrederea consumatorilor de aici, ajungând în prezent la cifra de 2.000.000 de exemplare comercializate în întreaga lume.
Prius, hibridul care a întrecut toate aşteptările oficialilor japonezi înregistrează acest succes după 13 ani de la începerea producţiei.
Manufacturierul spune că numărul total al hibridelor Prius vândute până astăzi au avut o contribuţie semnificativă la reducerea emisiilor de gaze, producând cu aproape 11 milioane de tone de dioxid de carbon mai puțin comparativ cu automobilele din aceeaşi clasă, cu aceleaşi dimensiuni şi performanţe, ce funcţionează doar pe benzină.
Totodată Prius, prima maşină hibridă produsă în serie, se adresează oamenilor educaţi şi are în vizor clienţii care, când îşi cumpără o maşină, se gândesc şi la protejarea mediului înconjurător.
În prezent, Prius este distribuit pe 50 de pieţe din întreaga lume, fiind de departe cel mai bine vândut vehicul hibrid al momentului.