Jeep a acceptat un compromis acum mai bine de un deceniu: motorul diesel. Clienții mărcii americane s-au obișnuit deja cu ideea unui SUV diesel american, și cel puțin în Europa clienții se orientează preponderent spre acestea. Noua generație Grand Cherokee beneficiază deja de două noi propulsoare pe motorină, care se adaugă paletei cunoscute de agregate pe benzină de mare litraj.
Motorizările diesel sunt furnizate de specialiștii italieni de la VM Motori, spre diferență de vechea generație care erau de origine Mercedes-Benz.
Versiunea de intrare este echipată cu o motorizare 3.0 CRD ce dezvoltă 190 de cai putere. Unitatea are un cuplu maxim de 440 Nm, disponibil de la 1.700 rpm. Jeep declară un consum mediu de 7,7 litri/100 de kilometri, în condițiile în care modelul utilizează tracțiunea integrală și o cutie manuală cu 6 trepte.
Americanii propun ca motorizare de top în gama diesel a noului Grand Cherokee propulsorul cu șase cilindri de 239 de cai putere. Acesta generează un cuplu maxim de 550 Nm, livrat în plaja 1.800-2.800 rpm. Motorul are o cilindree de 3.0 litri și este o declinare mult mai dinamică a variantei de 190 de cai putere.
Comparativ cu modelul anterior, noul motor oferă cu 21 CP şi 40 Nm mai mult.
Consumul mediu anunțat de producător este de 8,3 litri la 100 de kilometri, în timp ce emisiile de CO2 sunt de 218 grame per kilometru. Aceasta înseamnă o îmbunătăţire cu 17 procente față de vechiul model.