Toyota a debutat cu dreptul în segmentul mașinilor ieftine. Creat expres pentru piața indiană, noul Etios se profilează ca un model de mare succes și cu un viitor foarte liniștit. La numai două săptămâni de la deschiderea comenzilor, dealerii mărcii japoneze au primit nu mai puțin de 12.000 de cereri, adică 17% din totalul volumului de modele estimat pentru 2011.
Yoshinori Noritake, responsabilul principal cu dezvoltarea mașinii de buget, a declarat că impactul pe piața indiană este cu mult mai mare decât se aștepta Toyota. ”Numărul comenzilor este mult mai mare decât mă aștepăm să fie”, susține Noritake. "Mașina nici măcar nu este ajunsă la dealeri”.
De o astfel de primire nu s-a bucurat la vremea sa Renault Logan, cel care a deschis segmentul mașinilor ieftine de clasă B. Pentru mașina franceză lucrurile merg chiar mai rău acum, când vânzările continuă să fie în regres. Interesant este că, deși Etios este mai scump decât Logan și prezintă o serie de dotări similare, modelul japonez a devenit foarte rapid preferatul clienților indieni de automobile subcompacte.
Nivelul de calitate și imaginea brandului Toyota au fost probabil factori care au cântărit foarte mult în decizia finală a clientului.
Debutul în forță este cu atât mai relevant având în vedere faptul că mașina nu este încă disponibilă la concesionari. Comenzile pentru Toyota Etios s-au deschis în 1 decembrie, japonezii anunțând că plănuiesc să comercializeze în primul an 70.000 de unități.
Începând de astăzi, 20 decembrie, Toyota a demarat producția modelului Etios la o uzină aflată în apropierea metropolei Bangalore. Motoarele și transmisiile sunt importate din Japonia, fabricația pe plan local urmând să înceapă din 2012-2013.
Compania consideră că anul viitor va putea să își dubleze vânzările de automobile în India până la 145.000 de unități.