Ford a transformat Salonul Auto de la Paris într-o adevărată paradă a noilor modele. Punctul central al tuturor lansărilor pregătite a fost noua generație Focus, care va fi comercializată începând cu primul trimestru al anului 2011. Pe lângă cele trei variante de caroserie, sedan, hatchback și wagon și-a făcut apariția și versiunea sportivă ST, într-o formulă complet revitalizată.
Modelul în două volume renunță la culoarea orange în favoarea unei nuanțe aurii, denumite “Tangerine Scream”. Exteriorul este completat de jantele fumurii din aliaj de 19 inch, spoiler frontal cu priză centrală de aer de mari dimensiuni, eleron spate, eșapament cromat și becuri LED pentru faruri.
Suita de tehnologii, aspectul dinamic și noua motorizare vor genera valorile de bază ale mașinii de performanță care va rivaliza cu Mazda3 MPS, Renault Megane RS și Volkswagen Golf GTI.
Sub capotă, noul Focus ST va beneficia de un motor de 2.0 litri ce va dezvolta 250 de cai putere și un cuplu maxim de 350 Nm. Sistemul turbo va asigura vigoarea specifică mașinilor sportive, în timp ce injecția directă va interveni asupra consumului dozând cantitatea de combustibil potrivită în orice moment.
Propulsorul, derivat din unitatea de top 2.0 EcoBoost a vârfului de gamă Mondeo (240 CP), dispune de patru cilindri, față de cinci cât avea vechiul model și primește 25 de cai putere în plus comparativ cu predecesorul său.
Focus ST rămâne fidel tracțiunii față, cuplul motor fiind livrat trenului de rulare prin intermediul unei cutii manuale cu şase trepte.
Noul Ford Focus ST va fi introdus pe piața europeană abia în 2012, la doi ani de la retragerea vechiului model care utiliza un propulsor de 2.5 litri și 225 de cai putere.