Mercedes are o toamnă cât se poate de bogată în lansări. Dacă CLS este de departe principala atracţie în rândul tuturor noilor apariţii, versiunile restilizate CL 63 AMG şi CL 65 AMG pot deveni cu siguranţă două puncte fierbinţi pe agenda oricărui pasionat de maşini sport. Evoluţiile acestor două modele de performanţă pornesc în cucerirea de noi clienţi, odată cu deschiderea comenzilor pe majoritatea pieţelor din vestul Europei.
Costul acestor sportive rafinate demonstrează încă o dată cât de mult preţ pune divizia AMG pe capodoperele sale. Pe piața românească versiunea de 544 cai putere - CL 63 AMG, porneşte de la 167.524 euro cu TVA. Modelul de 630 de cai putere, cunoscut sub denumirea CL 65 AMG, vine la un preţ de lansare de 237.398 de euro, fiind unul din cele mai scumpe modele din oferta Mercedes-Benz.
Programul modificărilor aplicate pe cele două maşini sportive include o serie optimizări la motoare, apariţia unor materiale noi la interior şi implementarea de elemente specifice la exterior. În plus, sportivele gamei CL pot fi echipate cu frâne adaptive şi sistemul de control activ al şasiului care previne sau limitează tangajul maşinii în diferite situaţii, prin compensarea acceleraţiei laterale.
CL 63 AMG dispune de un motor V8 de 5,5 litri ce produce 544 CP. Demarajul de la 0-100 km/h se efectuează în 4,5 secunde, iar viteza maximă este de 250 kilometri pe oră. Pentru pachetul de performanţă, acceleraţia până la 100 km/h are loc în 4,4 secunde, în schimb viteza de top creşte la 300 kilometri pe oră. În noianul de tehnologii îşi face loc sistemul de pornire /oprire al motorului care serveşte la economisirea carburantului în regim urban.
Consumul mediu este 10.5 litri/100 km, cu 0,4 litri mai mic decât la vechiul model ce era echipat cu un V8 aspirat natural de 525 CP.
CL 65 AMG are sub capotă 630 de cai putere proveniţi de la o unitate V12 de 6.0 litri, un motor cu supraalimentare şi două turbo-compresoare. Viteza de top este limitată la 250 km/h, în timp ce sprintul de la 0 la 100 km/h se produce în 4,4 secunde. Valorile de consum au scăzut, modelul sportiv necesitând în medie 14,3 litri/100 km.
La partea de transmisie vorbim deja de acelaşi tip de cutie, una cu şapte trepte denumită AMG Speedshift MCT 7. Aceasta dispune de trei moduri: "Manual" ("M"), "Sport" ("S") şi "Eficienţa controlată" ("E"). Aceasta din urmă este proiectată pentru a reduce consumul de combustibil, prin schimbarea mai lină a treptelor, iar în oraş devine activă funcţia start/stop.