Mercedes şi-a pus, din nou, la punct adversarii. Cel puţin în sectorul de activitate al familiei de modele C-Klasse, lucrurile sunt foarte clare. La trei ani și jumătate de la debutul ultimei generaţii, Mercedes se impune autoritar într-un segment premium aprig disputat, unde compania din Stuttgart deţine monopolul de câţiva ani buni.
Lansat în martie 2007, actualul C-Klasse a depășit 700.000 de unităţi vândute la nivel global, 61% din volumul total fiind versiuni sedan, iar 39% fiind modele break.
„Ambele automobile au realizat creşteri procentuale de 70% de la data debutului lor. Ca rezultat, C-Klasse a fost lider mondial în segmentul său de activitate încă de la începutul anului 2008”, a mai spus Maier.
Ultima generaţie continuă povestea de succes a seriei precedente, comercializată între anii 2000 - 2007 în peste 1,4 milioane de exemplare la nivel global.
Actualul C-Klasse a stabilit şi alte recorduri în materie de vânzări, reuşind să devină pentru mai multe luni la rând cel mai bine vândut model premium în Germania.
Din volumul total de vânzări consemnat până astăzi, un sfert din numărul versiunilor C-Klasse au fost livrate Germaniei, piaţa numărul unu pentru modelul Mercedes, urmată de Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Italia şi Africa de Sud.
În privinţa opţiunilor, la capitolul propulsie, o treime din unităţile sedan livrate sunt echipate cu versiunea de motorizare diesel C 220 CDI, următoarea variantă preferată de cumpărători fiind versiunea pe benzină C 200 Kompressor cu un volum de 20% din totalul vânzărilor. Pentru modelul break, clienţii au optat în proporţie de 75% pentru modele echipate cu agregate diesel.
Anul viitor C-Klasse va beneficia de o versiune îmbunătățită, schimbările estetice urmând să fie la fel de evidente ca și cele tehnice.
În prezent, Mercedes C-Klasse este disponibil în trei versiuni de caroserie sedan, break şi coupe (CLC), la care se adaugă vehiculul de performanţă C 63 AMG şi modelul ecologic C-Klasse ce poartă amprenta BlueEFFICIENCY.