TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
luni, 11 oct 2010 - Anul XV, nr. 239 (4530)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9266 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,0881 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   8 imagini |   ø fişiere video

Salonul Auto Paris 2010

Mitsubishi a lansat oficial noul i-MiEV în Europa

Mitsubishi este prezent la Paris cu primul său vehicul electric de serie, creat ca alternativă la soluțiile actuale de mobilitate urbană. Micul i-MiEV este un model nepoluant, adresat unei categorii largi de consumatori, care sunt dispuși în primul rând să plătească un preț mai mare în schimbul protejării mediului. Costul de achiziție al mașinii electrice japoneze se va ridica la 33.000 de euro.

Acordarea unui bonus ecologic va duce prețul final la 27.000 de euro, echivalent cu suma plătită pentru un Outlander cu o echipare de mijloc sau banii pentru o versiunie sport Lancer Ralliart.

În România minicarul electric va fi disponibil din primăvara anului 2011.

i-MiEV este pus în mișcare de un propulsor de 67 CP, care oferă un cuplu generos de 180 Nm. Este un motor electric sincron, cu magneţi permanenţi, care livrează puterea pe puntea spate. Sistemul electric include și un invertor care face conversia curentului continuu, provenit de la baterii, în curent alternativ necesar funcționării motorului.

Din fabrică, i-MiEV este echipat cu o cutie de viteze automată, care dispune de 6 trepte individuale: "P" pentru parcare, "R" pentru marșarier, "N" pentru a pune cutia în punctul mort, "D" pentru condus, "ECO" pentru condus economic şi "B" pentru a reduce inerția mașinii în pantă.

Perfomanțele declarate de producător sunt suficient de bune pentru o mașină cu utilizare preponderent urbană. Mitsubishi afirmă că viteză de top ajunge la 130 km/h, iar autonomia maximă este de aproximativ 130 km.

Sursa de energie a motorului provine de la un sistem avansat de baterii litiu-ion, montate în podeaua mașinii. Acestea cântăresc 230 de kilograme și au o capacitate de 16 kWh (48,5 Ah) , de 7,5 ori mai mare decât la acumulatorii din dotarea ultimei generații Toyota Prius.

Durata normală de încărcare a bateriilor este de 5 ore, însă timpul poate fi redus la numai 20 de minute, caz în care acumulatorii vor fi încărcați la 80% din capacitate.

 

 

Bateriile de înaltă densitate ale modelului electric Mitsubishi sunt identice celor utilizate pentru telefoanele mobile. Ele sunt compuse din 4 până la 8 celule. Întregul sistem electric al mașinii este format din 88 de celule, dimensiunea lor compactă oferind posibilitate de a le monta orizontal sau vertical.

Tehnologia folosită în procesul de fabricație le asigură o perioadă de exploatare îndelungată. Japonezii afirmă că după 10 de ani de utilizare bateria este capabilă să funcționeze chiar la 80% din capacitate. De asemenea, bateria litiu-ion din dotarea noului i-MiEV nu are "efect de memorie", aşa că poate fi reîncărcată chiar şi atunci când nu este pe deplin epuizată.

Modelul pentru Europa diferă ca aspect dar și ca nivel de securitate față de varianta lansată pe piața japoneză, i-MiEV fiind obligat să îndeplinească o serie de criterii suplimentare de siguranță. Lista echipamentelor de siguranţa activă şi pasivă a fost îmbogățită cu airbaguri de tip cortină şi laterale, plus un sistem de control al stabilității, toate oferite în dotare standard.

Exteriorul, ce poate fi asortat unei game de 8 culori, nu diferă prea mult de mașina de studiu și prototipurile utilizate în flota de test.

Totuși, versiunea europeană primește și unele ajustări la nivel estetic, acestea fiind aplicate în dreptul blocurilor optice, barelor de protecție, dar și interiorului. Citadina electrică este omologată pentru patru pasageri și dispune de un compartiment al bagajelor de doar 246 de litri. Dimesiunile exterioare, 3,40 m lungime, 1,47 m lățime și 1,60 m înălțime, sunt specifice unui model de oraș și au în primul rând menirea de a conferi agilitate în trafic.

Din echiparea de bază nu lipsesc aerul condiționat, sistemul ABS, airbagurile frontale duble, discurile de frână pe față și spate, oglinzile și geamurile electrice, proiectoarele de ceaţă, sistemul ISO-FIX şi echipamentul audio.

i-MiEV este fabricat exclusiv în Japonia,  iar producția a fost demarată săptămâna trecută.

 

 

 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Mitsubishi a lansat oficial noul i-MiEV în Europa.
Dezmembrări Camioane Suceava •  •  •  •  •  •  • 
 Vizualizări articol: 320 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mitsubishi a lansat oficial noul i-MiEV în Europa0.05

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Auto

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei