Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 7 oct 2010 - Anul XV, nr. 236 (4527)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,971 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,5892 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   5 imagini |   ø fişiere video

Salonul Auto Paris 2010

Lexus CT 200h japonezul care va ține piept cavaleriei germane

Lexus a sosit în Orașul Luminilor cu temele făcute și cu gândul de a obișnui europenii cu un produs complet nou pentru clasa compactă. CT 200h este primul automobil premium japonez în segmentul C care joacă după alte reguli decât cele cu care ne-a obișnuit Audi A3 și BMW Seria 1. Este hibrid, hatchback, economic și sigur. Așa se autodefinește cel care încearcă să devină un etalon în clasa sa.

La Paris a avut loc ultimul act pentru CT 200h înaintea debutului său comercial ce va avea loc în 2011. Tot aici japonezii au specificat detaliile tehnice și câteva ceva din performanțele mașinii. Prețul rămâne în continuare o necunoscută.

CT 200h trebuie să fie perceput din start ca un hibrid dedicat, compactul automobil japonez fiind disponibil doar cu propulsoare benzină-electric. Probabil pe viitor vor putea fi incluse și unități convenționale benzină și diesel. Deocamdată Lexus se limitează doar la un tren de rulare hibrid împrumutat de la Toyota Prius, a cărui fiabilitate și eficacitate a fost demonstrată.

Unitatea electrică din dotare, alimentată cu energia necesară de la un set de baterii pe nichel, poate susține propulsia la viteze mici de deplasare, reducând astfel consumul în regim urban. Trei funcții - Eco, Normal și Sport, vor dicta modul de rulare dorit de șofer, motorul și suspensiile adaptându-se stilului de condus dorit.

Sub capotă se află o unitate ce dezvoltă 134 de cai putere care acționează asupra punții față, CT 200h fiind primul model Lexus cu tracțiune anterioară. Chiar dacă demarajul de la 0 la 100 kmh în 9,8 secunde pune în lumină un potențial dinamic mai redus şi mai lipsit de energie decât al concurenților mașina japoneză iese în evidență prin consumul mediu și emisiile de dioxid de carbon. Doar 3,9 litri la 100 km folosește în medie acest nou model Lexus, adică exact cât ultima generație Prius.

Spre diferență de Audi A3 sau BMW Seria 1, noul CT 200h poate fi condus în modul electric pe o distanță de maxim 2 kilometri, emisiile de noxe fiind astfel zero. Până la o viteză de 50 km/h motorul electric poate asigura propulsia.

Capitolul siguranță este unul care așează noul CT 200h în vârful piramidei, dotările tehnologice depășindu-le cu mult pe cele ale rivalilor germani sau italieni. Opt airbaguri sunt oferite standard împreună un pachet de securitate activă ce include ABS, asistența la frânare (BA), controlul tracțiunii (TRAC), și sistemul de control al stabilității (VSC).

Opțional Lexus adaugă la această listă sistemul Pre-Collision Safety care previne producerea unui accident, activitatea în mers a mașinii fiind monitorizată de tehnologia ACC- Adaptiv Cruise Crontol cu funcția de pilot automat adaptiv.

Ca măsură suplimentară de siguranţă, Lexus introduce tehnologia de îmbunătățire a frânării (regăsită și pe anumite modele Toyota) cunoscută sub numele de Smart Stop Technology. Acest sistem avansat reduce automat puterea motorului atunci când ambele pedalele (de frânare și accelerație) sunt apăsate simultan.

Smart Stop Technology intervine atunci când scade forța de apăsare asupra accelerației iar frânele sunt acționate cu fermitate pentru mai mult de 1,5 secunde la viteze mai mari de 10 km/h.

Debutul comercial se va petrece abia anul viitor. Comenzile vor fi deschise la iarnă. Prețul nu este știut, însă divizia premium Toyota este cunoscută pentru practicarea unor prețuri mai piperate decât ale mărcilor germane.

Un punct nevralgic este spațiul pentru bagaje, de numai 345 de litri, mai redus decât cel din ofertele concurenței. Pe de altă parte, comparat cu principalele modele cu care rivalizează, Lexus CT 200h are cel mai generos ampatament, de 2,6 metri, care a permis organizarea unui habitaclu spațios.

CT 200h vine cu un interior conceput foarte practic și comod, fără ca dimensiunile exterioare, 4.320 mm lungime, 1.765 mm lățime și 1.430 mm înălțime, să depășească proporțiile obișnuite ale unei compacte.

În plus, Lexus va oferi o motorizare hibridă, preluată de la Toyota Prius, nucleul ansamblului fiind un propulsor pe benzină de 1.8 litri, cuplat la o transmisie CVT.

Comenzile vor fi deschise la iarnă, urmând ca în prima jumătate a anului viitor să fie distribuite la dealeri primele exemplare.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Lexus CT 200h japonezul care va ține piept cavaleriei germane.
Dezmembrări Camioane Suceava •  •  •  •  •  •  • 
 Vizualizări articol: 549 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lexus CT 200h japonezul care va ține piept cavaleriei germane0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Auto

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei