Audi se autodefinește ca o marcă premium sportivă, pretenție amplificată după lansarea magnificului R8 și întărită de ultimele apariții în familia modelelor cu patru inele. Cu siguranță, tendința se leagă direct de rivalitatea cu BMW, bătălie care se duce nu doar la nivel de vânzări și imagine, ci și pe linia mașinilor de performanță.
Un caz grăitor este și noul RS5, model născut din dorința de a pune capăt hegemoniei instaurate de BMW M3 Coupe. Pentru a-și învinge singurul adversar în segment, Audi RS5 era obligat să vină cu un bagaj de dotări tehnice ce frizează perfecțiunea.
Armele noului coupe sportiv sunt motorul V8 FSI ce dezvoltă 450 de cai putere, transmisia automată cu şapte trepte și sistemul de tracțiune integrală Quattro, optimizat pentru un plus de performanță dinamică.
Întregul sistem descris anterior permite o accelerație de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde și o viteză maximă de 250 km/h, limitată electronic. La cererea expresă a clientului, Audi poate ridica limitarea vitezei de top a mașinii până la 280 km/h.
În ciuda resurselor motorului și a potențialului de care dă dovadă, RS5 se mulţumește cu doar 10,8 litri de benzină la 100 de kilometri, consumul mediu anunțat de producător.
Garda la sol mai joasă cu 20 mm, jantele speciale de 19 inch, și suspensiile active dublează aura sportivă a bolidul din Ingolstadt.
Audi RS5 costă 77.700 de euro și este mai scump cu aproape 10.000 de euro decât un BMW M3, care vine la un prețde 68.350 de euro.