Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 14 sep 2010 - Anul XV, nr. 216 (4507)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6386 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   4 imagini |   ø fişiere video

BMW M6 Coupe și M6 Cabrio și-au pus volanul în cui

BMW include în galeria celebrităților alte două modele fascinante și provocatoare. Cuplul M6 Coupe/ M6 Cabrio iese de pe scena automobilistică, lăsând în urmă nu doar rezultate deosebite, ci și o imagine puternică în clasa mașinilor sport. Producția primei generații s-a încheiat, diviza de modele rapide M pregătind reprezentanții noului val.

Cele două mașini superperformante au oferit cea mai exclusivistă experienţă M pe şoselele normale, combinată cu tehnologia de transmisie şi şasiu inspirate din lumea sporturilor cu motor.

Per total, au fost produse 14.152 unităţi din aceste două automobile sport superperformante: 9.087 unităţi din versiunea M6 Coupé, lansată în 2005, şi 5.065 din varianta m6 Cabriolet, prezentată în anul următor.

Prin retragerea acestor doi sportivi la numai o lună după retragerea celei de-a patra generaţii a modelului BMW M5, acum vine momentul pentru a se încheia şi producţia propulsorului de înaltă turaţie V10 oferit de BMW M. Ani de-a rândul motorul de 507 CP a fost referinţă pentru modelele super-sport şi un simbol al experienţei deosebite pe care BMW M GmbH o deţine în dezvoltarea propulsoarelor ultraperformante. Doi ani la rând, 2005 şi 2006, motorul cu zece cilindri a obţinut locul întâi în clasamentul general al prestigiosului concurs "Engine of the Year Award", iar în următorii doi ani a ocupat, de fiecare dată, prima poziţie în clasa propulsoarelor cu capacitatea de peste patru litri.

Caracteristic pentru acest motor unic, dezvoltat special pentru modelele BMW M5 şi BMW M6, este furnizarea puterii care se face într-o manieră dinamică şi totuşi continuă chiar şi la sarcini ridicate. Puterea este dezvoltată dintr-o cilindree de cinci litri, repartizată egal între cele zece camere de combustie, cele două rânduri de cilindri fiind dispuse la un unghi de 90 de grade.

Motorul furnizează puterea maximă la 7.750 rpm, în timp ce turaţia maximă este de 8.250 rpm. Vârful curbei de cuplu este atins la 520 Nm. Pe lângă conceptul de motor de înaltă turaţie, alte câteva detalii tehnice - printre care supape de acceleraţie controlate individual, electronic şi furnizarea uleiului controlată pentru forţe laterale mari - sunt şi ele derivate din lumea sporturilor cu motor.

Aproape în aceeaşi manieră, principiile de design al tehnologiei şasiului şi construcţia cu materiale uşoare sunt şi ele transferate de pe circuite, pe şosele. Spre exemplu, în cazul modelului BMW M6 Coupé, plasticul ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) - un material care în mare parte datorează Formulei 1 introducerea sa în industria auto - a fost utilizat la construcţia acoperişului şi a altor componente de caroserie.

Un alt indiciu important al profilului pe care l-a avut BMW M6 Coupé a fost raportul masă-putere, 3,37 kilograme per CP.

În plus, caracteristicile remarcabile de performanţă au fost susţinute suplimentar de transmisia secvenţială M cu şapte trepte, cu Drivelogic, şi de Launch Control, totul pentru o acceleraţie maximă cu start de pe loc, de diferenţialul blocant M variabil în funcţie de viteză şi de tehnologia şasiului care a inclus Electronic Damper Control (EDC / Control Electronic al Amortizoarelor) şi frâne din aliaj.

Acceleraţia cu start de pe loc s-a realizat în aproximativ 4,6 secunde. În cazul modelului BMW M6 Cabriolet, aceasta a avut o durată mai mare cu doar 0,2 secunde.

La nivel mondial, BMW M6 Coupé şi BMW M6 Cabriolet au fost apreciate ca fiind automobile de vis pentru pasionaţii domeniului, dar care aveau şi ambiţii sportive.

Piaţa numărul 1 pentru ambele modele a fost SUA, care a înregistrat vânzări de 3.528 unităţi Coupé şi 3.247 exemplare Cabriolet, urmată de Germania (1.183 / 541 unităţi). Pe poziţia a treia în ceea ce priveşte vânzările modelului BMW M6 Coupé s-au situat Marea Britanie şi Irlanda, cu 619 automobile înmatriculate.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului BMW M6 Coupe și M6 Cabrio și-au pus volanul în cui.
Dezmembrări Camioane Suceava •  •  •  •  •  •  • 
 Vizualizări articol: 535 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
BMW M6 Coupe și M6 Cabrio și-au pus volanul în cui5.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Auto

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei