Dacia se face ”vinovată” de declanșarea unui nou fenomen în lumea auto. Se numește Duster și a intrat nu doar în Cartea Recordurilor - World Records Academy, pentru simplul fapt de a fi cel mai accesibil SUV din lume, ci și în toate statisticile referitoare la vânzări. La cinci luni de la lansare, aproape că nu există piață din Europa unde modelul de 11.000 de euro să nu fi încurcat socotelile multor modele renumite.
Mai mult decât atât, Duster începe să pună ”probleme” propriei companii producătoare. Al șaselea automobil Dacia a făcut ca uzina din Mioveni să ajungă în scurt timp la capacitatea maximă de fabricație de 350.000 de autovehicule anual. Numărul cererilor sosite de pe adresa clienților vest-europeni au depășit cu mult prognozele celor de la Renault după cum însuși Patrick Pelata, directorul general al constructorului francez, o spune.
”Până acum pentru Duster am primit 67.000 de comenzi din Europa, aproape dublu faţă de ceea ce am prevăzut”, a declarat Pelata.
Dacă în România durata de așteptare din momentul lansării comenzii și până la predare este de aproape trei luni pentru un Duster, clienții din afara țării sunt nevoiți să se înarmeze cu mult mai multă răbdare, timpul de livrare pentru SUV ajungând la 6 luni sau chiar mai bine de atât. În viitorul apropiat durata de așteptare ar putea va deveni mai mică odată cu așezarea pieței dar și deschiderea unor noi puncte de producție. Duster va fi asamblat de la mijlocul anului viitor în Brazilia și Columbia, iar spre sfârșitul lui 2011 în Rusia. O linie de asamblare pentru modelul SUV va fi deschisă și în India, însă aceasta va fi operațională din 2012.
Oficialii Renault au estimat pentru acest an o producție de 80.000 de unități Duster, o cifră impresionantă pentru un SUV având în vedere faptul că o mașină de oraș, disponibilă cam la aceași preț, se produce cam în tot atâtea exemplare.
Duster este deja cel mai bine vândut SUV 4x4 din Franța, performanță reușită în august și în Germania. În Olanda și Grecia este deja în top 5, iar în Austria și Spania în top 3.
Lista de modele SUV pe care Duster le-a umilit la capitolul vânzări este lungă, de la noile Skoda Yeti și Mitsubshi ASX la Ford Kuga și Toyota RAV4. Până și BMW X1 a cedat în fața mașinii românești.
Doar Nissan Qashqai și Volkswagen Tiguan se vând acum mai bine decât Duster.
Acesta este abia începutul unei cariere glorioase. Duster a debutat în trombă, este deja celebru și la mare căutare. Are un prețimbatabil și o calitate justă inclusă în aceiași bani. În plus, vine cu suficient spațiu interior și pentru bagaje, iar pe șosea sau în teren accidentat comportamentul mașinii depășește așteptările.
(15 sep 2010, 00:07:03
ceva de care putem fi mandri