Opel a decis ca luna septembrie să fie și ultima pentru unicul său model de performanță din clasa compactă. La numai cinci ani de la apariție, Astra OPC părăsește scena europeană, acesta urmând să lase locul unui automobil mai puternic și eficient. Ultimul exemplar a fost asamblat la începutul săptămânii acesteia la uzina din Bochum.
Pentru a semnala celei de a două generații Astra OPC, Opel a lansat în paralel ediția specială denumită Nurburgring Limited Edition, vândută în peste 1.000 de exemplare.
Purtând o vestimentație albastru-electric, Astra OPC s-a remarcat ca unul din modelele de top ale clasei sport în segmentul din care face parte. Disponibilă doar cu o caroserie în trei uși și cu tracțiune față, versiunea de performanță era singurul model din vechea generație Astra rămas în producția de serie.
Sursa de energie a compactei era o motorizare turbo de 2.0 litri ce genera 240 de cai putere și un consum mediu de numai 9,2 litri la 100 km. Direcția electro-hidraulică, șasiul IDS Plus și sistemul de control continuu al suspensiilor (CDC) au transformat exemplarul sportiv Opel într-o compactă cu un comportament precis și stabil în viraje.
Un sistem de frânare dezvoltat special pentru mașina sportivă Opel asigura decelerări puternice alături de precizie și durabilitate în exploatare.
Astra OPC era la momentul lansării unul din puținele vehicule sport care oferea o cutie cu 6 trepte (manuală). Detaliile exterioare precum jantele de 18 inch, spoilerul spate cu două fante de aerisire și eșapamentul cromat poziționat central sunt alte elemente care au contribuit la farmecul sportivei Opel.
Noul Astra OPC va fi dezvăluit în martie 2011 cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. Acesta ar putea fi livrat cu sistem de tracțiune integrală, la fel ca și Insignia OPC, o transmisie cu 6 trepte și o motorizare cu o cilindree de 1.8 litri ce va putea genera peste 250 de cai putere.