Porsche a surprins pe toată lumea când în martie, la Geneva, prezenta conceptul unei super-sportive hibride. Cireașa de pe tort de la standul germanilor a fost conceptul 918 Spyder, prin care germanii își afirmau intențiile de a dezvolta în viitorul apropiat un supercar ce integrează o componentă ecologică. Reacțiile pozitive și interesul manifestat de publicul vizitator i-a îndemnat de oficialii Porsche să fac pasul decisiv spre producția de serie. 918 Spyder va înregi familia de modele sportive, însă momentul nu este cunoscut. Anunțul oficial a fost făcut aseară, după ce membrii staff-ului Porsche au decis să dea undă verde acestui supercar.
918 Spyder beneficiază de un sistem de propulsie hibrid. Tandemul utilizat este un motor V8 care dezvoltă 500 CP la 9.200 rpm și două motoare electrice, unul pe puntea față și celălalt pe cea din spate, care dezvoltă 208 CP. Puterea este livrată printr-o transmisie automată PDK cu şapte rapoarte. În mod electric, 918 Spyder poate parcurge 25 km.
Tehnologia hibridă permite conceptului să atingă 100 km/h în numai 3,2 secunde. Viteza maximă poate ajunge la 320 km/h. Testele au relevat că un tur de circuit pe Nurburgring poate fi parcurs în mai puțin de şapte minute și jumătate, un adevărat record pentru un hibrid.
Demarajul și limita superioară a modelului sportiv nu par deloc în concordanță cu consumul declarat de Porsche, doar 3,8 litri la 100 km.
Tema estetică fixează conceptul într-un cadru original, câteva elemente fiind inspirate din lumea mașinilor de competiție. Exteriorul îmbracă forme pur sportive, ce denotă o aerodinamică impecabilă. Spoilerul față beneficiază de un apendice din fibră de carbon, care ajută la fluidizarea curenților de aer, iar partea din spate primește o componentă similară ca utilitate, însă este dispusă sub forma unui difuzor. Asemenea mașinilor de competiție, terminațiile duble cromate ale sistemului de evacuare sunt poziționate pe capătul pragurilor.
Capota scurtă ce plonjează spre bara de protecție este umbrită din profil de pasajele înălțate ale roților, designerii dorind să sublinieze forța de care dispune 918 Spyder.
Partea laterală amintește de versiunile R8, însă artificiile din dreptul portierelor cu flancuri late și șolduri puternice amintesc de Porsche Carrera GT. Designul blocurilor optice mizează pe dinamism, la fel ca și jantele care afișează un design futurist.