Audi își adaugă la zestrea actuală încă un automobil emoțional, rafinat și sportiv. Așa l-au descris oficialii mărcii germane pe noul A7 Sportback, modelul care poate opri hegemonia celor de la Mercedes cu al lor CLS. Derivat din conceptul Sportback, noul coupe cu linii sportive afișează un design exterior și interior aproape identic prototipului și dispune de o sumedenie de noutăți la nivel tehnic.
Poziționat între A6 și A8, noul A7 Sportback măsoară 4.97 metri lungime, 1.91 metri lăţime şi 1.42 metri înălţime, și poate acomoda la interior patru persoane, oferindu-le un spațiu foarte degajat.
Teoretic prin prisma prețului A7 Sportback are ca principali rivali Mercedes CLS (57.417 euro) și BMW Seria 5 GT (55.200 euro). Exponentul Audi va porni cu un ușor avantaj în fața celor două modele concurente, prețul de lansare fiind de aproximativ 52.000 de euro. Deși costă dublu, chiar triplu, și joacă într-o ligă superioară, vânzările noilor Aston Martin Rapide și Porsche Panamera vor fi afectate mai puțin de apariția lui A7, publicul țintă al acestor două automobile cu aer exclusivist fiind unul mai elitist.
A7 este un coupe sportiv de mari dimensiuni, proporțiile sale generoase apropiindu-l de noul vârf de gamă A8, lansat de puțin timp în Europa. Portbagajul oferă standard 535 de litri capacitate, un volum mai mult mare decât la un Porsche Panamera, dar mai puţin decât la A6. Există un mecanism care ridică şi coboară ușa portbagajului, acționarea fiind electrică.
A7 Sportback se va comercializa din toamna acestui an, cel mai probabil din luna noiembrie. Iniţial vor fi disponibile patru motoare, două pe benzină și două diesel. Agregatele au o configurație cu șase cilindri în V și sunt asimilate tehnologiei start/stop, de reducere a consumului în mediu urban. Versiunile pe benzină dezvoltă 204 și 299 cai putere, în timp ce modelele turbodiesel vor genera 204 și 245 de cai putere.
Partea de transmisie va fi completată de cutii automate fie ”Multitronic” – cu convertor de cuplu hidraulic în cazul versiunilor cu tracţiune faţă sau" S tronic " - o transmisie cu şapte trepte de viteză și dublu-ambreiaj disponibilă pe versiunile cu tracţiune integrală Quattro.
Instrumentarul de bord este similar cu cel al unui A8. Vitezometrul şi tahometrul dispun de un ecran mare, unde pot fi vizualizate o mulţime de informaţii, cum ar fi browser-ul, funcțiile radio şi sistem de vizualizare pe timp de noapte. Ecranul de navigare escamotabil iese din tabloul de bord şi poate avea un dispozitiv (Audi îl numește "touch MMI" pentru A8) care vă permite să formaţi numere de telefon sau scrie adrese formând fiecare literă a cuvântului pe o plăcuță aflată pe tunelul median.
Pentru prima dată la un model Audi, există disponibil sistemul de informare proiectat pe parbriz ("HUD"). Este o soluţie tehnică deja folosită de ceva timp de numeroși producători de talie mondială, BMW, Citroen, Lexus, Toyota, Peugeot.