Saab începe ”opera” de reconstrucție a imaginii sale după ieșirea de sub tutela americanilor de la General Motors. Cu ajutorul ambsadorului 9-5, suedezii promit să readucă strălucirea de altădată a brandului și, odată cu aceasta, și o serie de inovații.
Noul 9-5 poate fi comandat în Europa, sedanul de clasă medie având un prețde pornire de 35.900 de euro. Cea mai scumpă versiune are un prețde bază de 52.500 de euro.
Dezvăluit în toamna anului trecut la Frankfurt, proaspăta serie 9-5 este lansată mai întâi în versiunea sedan.
Există trei linii de echipare Linear, Vector și Aero. Vor fi disponibile modele cu tracțiune față, dar și 4x4 cu cuplaj Haldex, și dotări precum faruri bi-xenon adaptive, sistem automat de parcare, sistem audio Harman Kardon şi tehnologia de citire a semnelor de circulaţie.
Dezvoltată pe aceeaşi platformă cu Opel Insignia, mașina promite un nivel de confort superior, performanţe mai bune sub toate aspectele, finisaje și calitate superioară la interior și o siguranţă maximă, asigurată de tehnologii avansate.
Cu dimensiuni foarte generoase pentru clasa sa, lungime de aproape 5 metri şi o lăţime de 1,84 metri, sedanul scandinavilor va afişa un interior confortabil şi comparabil cu cel al unor limuzine. Compartimentul pentru bagaje va avea standard 513 litri, fiind unul din cele mai spaţioase din segment.
Noul Saab 9-5 va beneficia de o paletă de cinci motorizări, toate echipate cu sistem turbo. Versiunea de intrare este asociată unui agregat pe benzină de 1.6 litri de 180 de cai putere. Din aceeași familie a benzinarelor mai fac parte unitățile 2.0 T de 220 cai putere, ce poate funcționa și pe bioetanol, și unitatea V6 de 2.8 litri ce produce 300 de cai putere.
Amatorii de motoare turbodiesel vor putea alege între propulsoarele de 160 și 190 CP, ambele cu o cilindree de 2.0 litri.
Noul 9-5 este oferit în versiunile cu tracțiune față și tracțiune integrală.