Alfa Romeo își delectează fanii cu câteva producții care prin aspect, ținută și rezonanță sonoră nu doar că impresionează ci și creează o senzație de beatitudine. Pentru 159 aceste ingrediente sunt cât se poate de normale, ținând cont de setarea sportive ale mașinii și ambianța premium. Modelul s-a schimbat puțin în ultimul an, dar suficient cât să îți lase impresia că este mai rafinat și dinamic.
Vorbim de versiunea cosmetizată 159 care, ca orice produs Alfa Romeo, încearcă să fie egalul rivalilor germani.
Retuşurile aplicate modelului sunt subtile şi puţine la partea estetică, probabil din cauza faptului că designerii au considerat că sunt prea puţine de modificat la exterior. A fost vizată în special secţiunea frontală, care şi-a păstrat grila în forma literei V şi blocurile optice faţă „cilindrice” - un element unic în lumea auto.
Interiorul este, în mare, acelaşi ca şi până acum, în schimb, la partea tehnică regăsim cea mai importantă noutate, motorul turbo de 1,8 litri pe injecţie directă ce furnizează 200 CV notat cu indicativul TBi. Acesta completează deja o paletă de propulsoare extrem de generoasă, care include şase motorizări, două diesel şi patru pe benzină. Noul agregat pe benzină este legat la o transmisie manuală cu şase rapoarte iar opţional clientul poate alege o cutie automată Q-Tronic tot cu şase trepte de viteză.
Tracţiunea se realizează pe puntea faţă iar momentele de cuplu sunt gestionate electronic prin intermediul unui diferenţial autoblocant denumit Q2. Sistemul se bazează pe un diferenţial Torsen, care împarte cuplul între cele două roţi în funcţie de condiţiile de drum.