Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 29 mar 2010 - Anul XV, nr. 73 (4364)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9758 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6712 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   4 imagini |   ø fişiere video

Audi R8 Spyder, experiențe sub cerul liber cu 525 CP

Audi pătrunde în lumea sportivelor cabrio cu un model nou, exotic şi foarte puternic. La doi ani de la lansarea lui R8, gama sportivului automobil este completată cu decapotabila R8 Spyder. Noua mașină este o premieră pentru Audi, supersportiva cabrio fiind o apariție firească pentru un constructor care se declară promotor al valențelor de ordin dinamic.  

Cu un grad mult mai mare de atractivitate decât versiunea coupe, R8 Spyder este un monument de fascinație și o mașină de vis care împletește agresivitatea cu spontaneitatea. Aceasta este a treia versiune deschisă la Audi după cabrioletele A3 și A5 Cabrio, care vizează un segment de clienți mult mai pretențioși.

Privit din exterior, noul R8 Spyder pare o copie la indigo a versiunii coupe. Însă la o analiză mai atentă părerile încep să se schimbe treptat. Faţă de R8 cu formele sale agresive, decapotabila a primit câteva modificări: s-a renunţat la designul pentru formele fine, mai elegante, ceea ce fac maşina mult mai atrăgătoare din toate punctele de vedere.

Elementele denumite “lame laterale”, tipice modelului coupe, lipsesc la această versiune. Spatele este dominat de fantele aerodinamice, difuzorul și evacurările ovale cromate. Profilul scobit, cu o nervurile sale ascendente pune în evidență jantele cromate cu 5 spițe iar un eleron fixat pe capacul portbagajului își face apariția la viteze ridicate pentru a mări apăsarea aerodinamică.

Acoperişul din pânză cântărește 30 de kilograme şi se pliază în spatele tetierelor. Decapotarea efectivă se poate fi realiza până la o viteză de 50 km/h. Acționarea pavilionului se face printr-un sistem hidraulic similar celui utilizat pe A3 Cabrio. Acesta se deschide şi se închide în doar 19 secunde inclusiv în timpul mersului la o viteză de 50 km/h.

Audi a reuşit să îmbine armonios performanţele unei maşini sportive cu o greutate perfectă, un design exclusivist cu un motor care reuşeşte să dezvolte 525 CP. Unitatea este un propulsor V10 aspirat natural cu o cilindree de 5,2 litri. Propulsorul poate fi cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte, în această configuraţie consumul mediu fiind de 14,9 l/100 km, sau la o cutie automată R-Tronic caz în care consumul mediu mai scade cu încă un litru la suta de kilometri.

Motorul este poziționat central, astfel că centrul de greutate este mutat pe mijlocul mașinii iar raportul dintre mase se află într-un echilibru perfect.

Concepută încă de la început ca o mașină sportivă cu motor central, R8 Spyder oferă o distribuție ideală a maselor pe punți care imprimă o ținută de drum liniară și stabilitate mărită pe viraje. Designul compact la motorului și greutatea redusă sunt factorii care au contribuit la setarea unor parametri care definesc cel mai bine decapotabila R: viteze ridicate, răspunsul prompt al motorului și putere impresionantă.

Performanţele îl încadrează pe R8 Spyder în topul celor mai rapide roadstere din lume, demarajul până la 100 km/h fiind realizat în doar 4,1 secunde iar pentru a atinge 200 km/h este nevoie de numai 12,4 secunde. Indicatorul ceasului de bord va arăta o viteză maximă de 313 km/h, R8 Spyder fiind unul din puținele modele Audi care au sfidat peste limitare electronică la 250 Km/h. Propulsorul dezvoltă puterea maximă la 8.000 rpm. Cuplul motor maxim de 530 Nm este furnizat printr-o transmisie manuală cu 6 trepte la sistemul de tracțiune Quattro, mult aclamatul sistem permanent 4x4 dezvoltat de Audi.

R8 Spyder cântărește doar 1.720 kg, ceva mai mult decât un Audi A4 Avant Quattro. Utilizate din abundență, alumiunul și fibra de carbon au permis obținerea unei mase ușoare, Spyder cântărind cu doar 6 kg în plus faţă de modelul R8.

Din acest motiv cabrioletul oferă acceași manevrabilitate și agilitate precum versiunea coupe.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Audi R8 Spyder, experiențe sub cerul liber cu 525 CP.
Dezmembrări Camioane Suceava •  •  •  •  •  •  • 
 Vizualizări articol: 958 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Audi R8 Spyder, experiențe sub cerul liber cu 525 CP0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Auto

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei