Toyota nu va fi deloc o pradă ușoară pentru constructorii de automobile hibride care râvnesc la poziția sa de lider. Pentru a se pune la adăpost, marca niponă plusează cu noi modele care împletesc caracterul ecologic al unităților electrice cu atuurile motoarelor pe combustibili fosili.
Peste numai două săptămâni publicul european va face cunoștință cu Auris Hybrid, al patrulea vehicul cu o motorizare pereche benzină-electric oferit de Toyota după mașina globală Prius, Camry (SUA) și Sai – vândut din octombrie 2009 doar în Japonia. Modelul se încadrează în categoria Full-Hybrid, adică propulsia poate fi susţinută fie de motorul termic, fie de cel electric sau de ambele propulsoare în acelaşi timp.
Noul hibrid se va comercializa din luna august și va fi produs la uzina Burnaston din Marea Britanie.
Pentru a salva costuri prețioase dar și timp, Toyota a preferat să implementeze la partea de propulsie același tren de rulare ca și la Prius. Astfel, compacta japoneză va avea sub capotă un agregat ce va livra în total 134 de cai putere. Unitatea hibridă este formată dintr-un motor cu patru cilindri de 1.8 litri și 98 CP, ce funcționează în ciclu Atkinson, și un motor electric de 36 CP capabil să pună în mișcare mașina până la o anumită viteză fără să își lase amprenta asupra mediului înconjurător.
Sursa de energie a motorului va fi un sistem avansat de baterii ce va permite creșterea autonomiei de drum. Cel puțin din acest punct de vedere este de așteptat ca Auris Hybrid să depășească performanțele oferite de Prius.
Modelul de serie va fi prezentat la începutul lunii martie la Salonul Auto de la Geneva și precede conceptului Auris HSD ce a debutat în toamna anului trecut la Frankfurt.
Din punct de vedere estetic, acesta împrumută elementele de stil ale versiunii restilizate Auris, însă prezintă câteva particularități în dreptul grilei și a barelor de protecție.
Auris HSD va fi primul hibrid Toyota asamblat în Europa.