Peugeot își schimbă designul care promitea cândva să devină un punct de inspirație în lumea auto. Lucrurile nu au ajuns așa cum și-au dorit francezii, însă oricând este loc de mai bine. Actualul limbaj este deja perimat astfel că se impunea o schimbare ce va veni chiar la Geneva. Noul design Peugeot este evocat de un concept denumit ”5 by Peugeot", totodată o proiecție în viitor asupra noului 508, un sedan de talie medie ce va fi lansat în următorii doi ani.
Inspirat din tema unui alt concept interesant, SR1, acesta afișează linii dinamice și mult mai rafinate, însoțite de o mulțime de elemente noi care nu mai au nimic în comun cu modelele actuale.
Prototipul afișează dimensiunile unei mașini de clasă D din segmentul superior, lungime de 4.860 mm, lățime de 1.880 mm și un ampatament de 2.815 mm, un argument care sugerează că viitorul 508 ar putea să înlocuiască două modele odată, 408 și 607, pe deoparte poziționându-se mai aproape de rivalii săi principali Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat iar de altă parte putând acoperi segmente vecine, în dorința de a fi mai eficienți.
Sub aspect tehnic, noua mașină readuce în atenție sistemul Hybrid4, o tehnologie dezvoltată împreună cu partenerii de grup de la Citroen și care va fi atașată unui număr foarte mare de modele începând cu anul 2011. Versiunea propusă de acest concept este un tandem format din unitatea diesel HDi de 2.0 litri și 163 de cai putere, secondată la nevoie de un propulsor ce poate genera 37 de cai putere. Unitatea hibridă denumită Hybrid4 cu o putere totală de 200 CP trebuie să pună în mișcare cele 1.880 de kilograme ale modelului, însă, în ciuda masei totale destul de ridicate, Peugeot consumă în medie doar 3,16 litri la 100 km.
Rata emisiilor este de numai 99 de g/km, în condițiile în care cel mai economic diesel de pe actualul 407 de la Peugeot nu dispune de asemenea performanțe.