Citroën atacă piaţa europeană pe două fronturi. Pe lângă oferta obişnuită, francezii îşi îmbie clienţii cu o nouă gamă de automobile care vine să satisfacă gusturi mai exigente sub aspectul calităţii şi imaginii produsului. Este vorba de o linie de vehicule premium al cărei prim reprezentant se numește DS3.
Modelul ce benficiază de finisaje superioare, materiale atent selectate este disponibil la un preț de bază fixat la 15.200 de euro. Prescurtarea DS la vechile modele vine de la cuvântul „Déesse”, care în limba franceză înseamnă zeiţă, în timp ce actualul DS reprezintă prescurtarea de la englezescul "Different Spirit". Bazat pe conceptului DS Inside, acesta este dotat cu cele mai moderne tehnologii şi un limbaj de design care va pune accent pe rafinament. Filozofia din spatele gamei de modele premium are ca punct de plecare noul slogan Citroën „tehnologie creativă”, semnalul unei schimbări profunde pe toate planurile. DS3 va fi stilizat după toate canoanele mărcii franceze, însă se distinge prin liniile precise ale exteriorului, accesorii de calitate, atenţia acordată detaliilor şi finisajelor. Conceput ca un vehicul urban de dimensiuni mici, DS3 va concura pe acelaşi segment cu Alfa Romeo Mi.To, Mini Cooper şi viitorul Audi A1. Partea de motorizare este completată de unităţile diesel de 90 și 110 CP şi benzină preluate de 95, 120 și 150 CP la Citroën C3 şi C4. Propulsoarele pot fi cuplate la transmisii manuale cu 5 și 6 trepte. Cel mai scum model Citroën DS3 are un preț de pornire de 20.700 de euro.