Mercedes ne demonstrează de ani buni că şi limuzinele pot fi extrem de rapide şi agresive precum sportivele cu câteva clase mai jos.
Dacă este să vorbim de modelul suprem, atunci fără ezitare afirmi S 65 AMG, o versiune ce înglobează tot ce are mai bun în momentul de faţă Mercedes şi AMG.
Anul acesta se poartă modelul restilizat care a fost decorat cu elementele estetice noi dispune de performanţe îmbunătăţite şi un preţ de lansare în România de 225.552 de euro.
Exponentul de top din gama sportivelor, Mercedes S 65 AMG Facelift, pune la bătaie 612 cai putere furnizaţi de un propulsor biturbo V12 cu o cilindree de 6,0 litri. Surprinzător, transmisia are doar cinci trepte faţă de şapte cât aproape toate versiunile din familia S-Klasse.
Pentru a parcurge 100 de kilometri, sportiva de lux are nevoie de 14,5 litri, cu 0,1 litri mai mult decât S 63 AMG ce deţine un propulsor de 525 cai putere. Viteza maximă este limitată la 250 kilometri pe oră, un obicei la care divizia AMG cu greu va renunţa.
Versiunea îmbunătăţită estetic dispune de o transmisie automată cu şapte rapoarte denumită 7G-TRONIC.
Ca design, limuzina de performanţă preia integral modificările implementate pe S-Klasse Facelift. Se diferenţiază în special la secţiunea frontală, acestea având grila şi prizele de aer mai ample, spoilere uşor modificate, pneuri şi jante cu dimensiuni distincte. Există şi caracteristici comune, cum ar ţevile de eşapament duble, difuzorul spate, tehnologia LED disponibilă pe spoiler, oglinzi laterale şi faruri.
Interiorul este garnisit cu tot ce are mai bun AMG. Piele şi inserturi de natură sportivă, un instrumentar de bord personalizat, un ecran pe consola centrală cu funcţia „SPLITVIEW” care permit şoferului şi pasagerului din dreapta să urmărească informaţii diferite.
Securitatea ocupanţilor maşinii este un capitol aparte, unde Mercedes este la loc de cinste. Toate sistemele din dotare, faruri autoadaptive, Night View Assist Plus, Lane Keeping Assist, Attention Assist, radarul Distronic, frânele adaptive, şi sistemul avansat de control al stabilităţii, Torque Vectoring Brake, demonstrează că limuzina sportivă nu este doar un model uimitor de rapid, ci şi unul care punctează foarte bine la capitolul securitate activă şi pasivă.
S 65 AMG este disponibil doar în versiunea de caroserie cu ampatament mărit şi cu un set de jante de 20 inch.