Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 4 ian 2010 - Anul XV, nr. 1 (4292)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6699 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Anul 2009 agonie şi extaz pentru industria auto

Analiștii au spus la unison: 2009 va fi un an dificil pentru producătorii de automobile. Previziunile s-au adeverit, industria de profil resimțind din plin efectele crizei financiare. Programele de înnoire a parcurilor auto de tip Rabla, au mai înviorat oarecum vânzările, însă nu toți au beneficiat de avantajele acestora. Recesiunea nu i-a tratat pe toți în mod egal.
Dacă majoritatea mărcilor de tradiție au ieșit șifonate din lupta cu propriul destin, imaginea unor producători considerați până nu demult în eșalonul doi al grupei a devenit subit mai bună. Mașinile ieftine încep să aibă tot mai multă căutare, în detrimentul modelelor de peste 15.000 de euro.
Recesiunea are și părțile ei bune. A impulsionat producătorii să investească în tehnologii ecologice, a grăbit dezvoltarea de modele electrice, a scos la suprafață producătorii de nișă.
2009 a mai însemnat instalarea unui nou lider mondial în materie de vânzări auto – China, ascensiunea fulminantă a mărcilor sud-coreene Hyundai și Kia, dispariția mărcii premium Saab, lansarea celui mai ieftin automobil din istorie – Tata Nano, prăbușirea colosului General Motors, încheierea alianței Fiat-Chrysler, tergiversarea tranzacționării mărcii Opel, și achiziția Porsche de către Volkswagen.

 

Agonie pentru americani și japonezi

Industria auto americană s-a năruit sub greutatea problemelor financiare. Semnele sfârșitului unui secol de dominație mondială s-au arătat chiar din 2008. Declinul economiei SUA, managementul defectuos la nivel de grup și marcă, total neadaptat evoluției din piața auto, coroborat - la început, cu tarifele tot mai usturătoare ale carburanților și creșterea stocurilor de automobile, au dus la paralizarea activității giganților General Motors și Chrysler.

O situație mai fericită a avut Ford, care deși nu a fost ferit de necazuri a ieșit până la urmă cu fruntea sus. Salvarea americanilor a venit din Europa, unde divizia Ford și-a menținut poziția secundă în clasamentul pe mărci.

Chrysler a primit o mână de ajutor de la Fiat cu care a încheiat o alianță ale căror roade se vor vedea chiar anul acesta. Brandul de lux american urmează să profite de tehnologiile peninsularilor iar designul să devină o copie destul de fidelă după limbajul promovat de Lancia. Italienii au decis să păstreze emblematicul model Dodge Viper în schimb vor retrage brandul Chrysler de pe piața europeană. Jeep va rămâne singura marcă din fostul grup Chrysler ce își va păstra nu doar identitatea ci și piețele de desfacere.

Suta de ani a concernului General Motors nu a fost tocmai un motiv de bucurie. Sărbătorirea centenarului a coincis cu agravarea problemelor în cadrul uriașului grup auto care a sfârșit în mod lamentabil. Cu buzunarele goale, GM s-a văzut silit să închidă mărcile Pontiac, Saturn și Saab. Nici Hummer nu are un viitor prea strălucit. Opel a fost scos și el la mezat, vânzarea mărcii germane transformându-se într-o adevărată telenovelă. Opel a rămas totuși un brand al General Motors.

Mărcile japoneze nu au rămas imune la problemele întâmpinate de americani. Dependenți de piața nord-amercană majoritatea constructorilor niponi au respirat aerul greu al recesiunii. Toyota și Honda, două mărci care se bazează foarte mult pe vânzările din SUA și Canada au cunoscut scăderi importante ale cererilor de noi mașini, însă nu atât de puternice precum mărcile americane.

Probleme au întâmpinat și Nissan, Subaru, Mitsubishi și Mazda, însă fiind mai puțin dependenți de piața nord-americană au trecut cu ceva mai multă ușurință peste dificultăți.


 

Sud-coreenii și germanii n-au simțit criza

Grupul Hyundai-Kia este un exemplu grăitor de sfidare a crizei. Deși au lansat puține modele noi, expansiunea mărcilor sud-coreene nu a cunoscut limite, anul trecut fiind chiar mai bun decât 2008 pentru ambii producători. Vânzările au mers pe un trend ascendent de la o lună la alta, succesul fiind cuvântul de ordine pentru Hyundai-Kia. Ritmul susținut al fabricației și vânzărilor a permis ca la jumătatea lui 2009 grupul sud-coreean să devină al cincilea producător de automobile la nivel mondial.

Gigantul industrial Volkswagen a fost singurul grup auto care și-a permis în 2009 luxul de a face câteva achiziții. Au cumpărat Porsche iar mai apoi 20% din acțiunile mărcii Suzuki. A fost la un pas să cumpere și brandul italian Ducati. Mai mult decât atât vânzările au fost mai bune decât ale concurenței, astfel că în toamnă au depășit grupurile auto Toyota și General Motors în topul mondial. Volkswagen devenea pentru prima oară numărul unu mondial. Reușita este cu atât mai meritorie, având în vedere situația delicată din industria de profil.

Producătorii premium n-au dus-o nici rău nici bine. Vânzările au fluctuat când pe plus când pe minus atât la BMW, liderul mondial în domeniu, cât și la Mercedes-Benz, Lexus și Infiniti. Singura excepție a fost Audi care a crescut ținta de vânzări cu 50.000 de modele.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Anul 2009 agonie şi extaz pentru industria auto.
Dezmembrări Camioane Suceava •  •  •  •  •  •  • 
 Vizualizări articol: 788 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Anul 2009 agonie şi extaz pentru industria auto0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Auto

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei