Hyundai va scoate pe piaţa europeană prima sa gama de automobile eficiente.
Denumită i-Blue aceasta va include o serie de modele mici dar şi o parte din gama de vehicule SUV ale constructorului sud-coreean. Apariţia familiei de modele ecologice a fost marcată de curând de prezenţa versiunii i30 i-Blue.
Echipat cu un motor diesel CRDi de 1,6 litri şi o cutie de viteze cu rapoartele de transmisie optimizate pentru un regim de turaţii joase al propulsorului, varianta i-Blue se remarcă în primul rând prin prestaţiile în materie de consum.
Nivelul emisiilor de CO2, impresionează mai puţin, acesta mai mic cu 6 g/km faţă de versiunea normală a lui i30, dar păstrează în acelaşi timp performanţele acestuia. Modificările aplicate la partea aerodinamică, au permis atingerea unor valori de consum excelente fără o serie de componente să sufere schimbări majore aşa cum se întâmplă la majoritatea modelelor ecologice.
Hyundai a anunţat preţul de 16.543 euro pentru noul i30 i-Blue având în echiparea standard sistemul electronic de control al stabilităţii, aer condiţionat şi jante din aliaj.
Manufacturierul va lansa şi o variantă i-Blue pe bază de gaz natural comprimat disponibilă pe citadina i10 cu motorizarea CNG de 0,8 litri. Aceasta va fi introdusă la începutul anului viitor şi va dispune de 97 CP şi un nivel al emisiilor de dioxid de carbon de doar 65 g/km.
Iniţial versiunea ecologică a lui i10 era prevăzută să debuteze în septembrie, însă Hyundai a preferat să devanseze lansarea comercială pentru a permite fratelui mai mare i30 să ia un avans considerabil în ceea ce priveşte vânzările.