Honda prinde gustul motoarelor diesel.
De voie de nevoie, cel mai mare producător de motoare pe benzină din lume, devine un jucător tot mai activ şi important în materie de propulsoare cu aprindere prin compresie.
Logica este simplă: Honda nu se va putea impune niciodată în faţa mărcilor concurente cu o gamă mai puţin diversificată de unităţi diesel. Acesta este şi motivul pentru care noua generaţie Accord va primi versiunea de top Type-S, disponibilă pe sedan cât şi pe modelul tourer.
Aceasta va fi echipată cu cea mai puternică şi dinamică unitate diesel existentă la Honda.
Mai exact este vorba de un motor i-DTEC de 2,2 litri ce va dezvolta 180 de cai putere şi un cuplu de vârf de 380 Nm, faţă de 150 de cai putere şi 350 Nm cât generează singura motorizare diesel aflată pe maşina de clasă medie.
Cuplul maxim de 380 Nm este disponibil de la 2000 rpm şi este trimis doar roţilor punţii faţă.
Datele privind performanţele dinamice, de consum şi cele legate de emisii vor fi comunicate după omologarea acestora. Agregatul este un derivat al versiunii curente i-DTEC de 2,2 litri ce beneficiază de o nouă turbină şi un intercooler de dimensiuni mai mari.
Pentru a se diferenţia de modelul obişnuit, versiunea Type-S vine cu schimbări la nivelul grilei motor, spoilerului faţă, farurilor şi blocurilor optice spate şi jante de 18 inch oferite standard.
Paleta cromatică pentru caroserie este îmbogăţită cu două noi nuanţe de roşu şi alb. Noua versiune Honda Accord Type-S diesel este livrată exclusiv pe piaţa europeană.