Nissan a început dezvoltarea mașinilor electrice cu 17 ani în urmă. Experiența acumulată în tot acest timp, le permite să facă un pas istoric prin lansarea primului vehicul electric accesibil pentru public. Denumit Leaf (frunză), acesta poate acomoda cinci persoane și rula după o singură încărcare aproximativ 160 de kilometri.
Autonomia de drum este una de top pentru un vehicul electric, dar încă departe de ceea ce poate oferi un automobil cu propulsor pe combustibili fosili, tocmai din acest motiv Leaf va fi preferat de clienții care circulă preponderent în mediul urban. Propulsat de un motor electric ce dezvoltă 107 cai putere, noul automobil Nissan va putea circula cu o viteză maximă de 140 km/h. Leaf este așadar un model ”cuminte” și din acest motiv accelerația și în general performanțele dinamice vor conta prea puţin. Unitatea de sub capotă poate genera un cuplu impresionant de 280 Nm, valoare care bate chiar cuplul furnizat de majoritatea versiunilor diesel ecologice.
Resursele motorului provin de la un set de acumulatori localizați sub podeaua mașinii, între cele două rânduri de scaune, puterea maximă fiind de 90kW. Nissan Leaf folosește un nou tip de baterii litiu-ion, ce pot fi încărcate complet sau parțial prin intermediul unor prize trifazice mascate de emblema Nissan aflată pe secțiunea frontală. Acumulatorii sunt realizați după o tehnologie complet nouă, structura lor constând dintr-un ansamblu de 48 de module litiu-ion, de dimensiuni compacte, fiecare modul fiind format din patru celule. O încărcare completă, de la o sursă de 200 V, durează enorm: 8 ore. Nissan afirmă că timpul poate fi scurtat la 25-30 de minute, însă în acest caz bateriile vor fi încărcate la 80% din capacitate, o performanță formidabilă pentru un vehicul electric.
Având o caroserie hatchback în 5 uși și forme inspirate din actualul model compact Tiida, noul Leaf propune un design neconvențional dar simplu, detaliile fiind prea puțin importante pentru un automobil urban. .
Modelul dispune de cinci locuri individuale și dimensiuni specifice clasei compacte: 4,44 metri lungime, 1,77 metri lățime și 1,55 metri înălțime. Nissan nu a dezvăluit costul primului model electric de serie, dar promite că acesta va fi comercializat la prețuri convenabile, ceea ce va face din Leaf un model de volum.
Japonezii vor oferi o garanţie de 3 ani pentru maşină şi de 5 ani pentru sistemul de propulsie. Potrivit estimărilor făcute de Nissan, noul Leaf va fi introdus în Europa în 2011 sau 2012.