Mazda nu s-a lăudat cu nici o premieră mondială, dar a venit la Frankfurt să sărbătorească.
Cel mai popular roadster din lume, MX-5 împlineşte anul acesta două decenii de la lansare, motiv pentru care japonezii au ales să sublinieze momentul jubiliar într-un cu totul alt mod decât se obişnuieşte. Dacă, de regulă, un eveniment aniversar este marcat cu ediţii speciale, Mazda a ales că dezvolte un concept prin care să prezinte o altă faţă a decapotabilei MX-5.
Denumit Superlight, prototipul este bazat în întregime pe actualul model, de la care împrumută şi motorizare pe benzină 1.8 de 126 de cai putere. „Eliberat” de o sumedenie de componente mai mult sau mai puţin vitale, printre care e mânerele portierelor, parbrizul cât şi ştergătoarele, conceptul oferă câteva din cele mai la îndemână soluţii, pentru ca sportivele de clasă mică să reziste în faţa presiunilor pe linie de ecologie. Având o masă mai uşoară, MX-5 Superlight va puncta printr-o ţinută de drum, manevrabilitate şi performanţe îmbunătăţite.
De asemenea, pierderea câtorva kilograme înseamnă un consum şi emisii mai mici.
După cum spune şi numele, Superlight, modelul de studiu este unul cu o masă foarte uşoară, de numai 995 kilograme, ce permite o acceleraţie mai rapidă cu 1 secundă faţă de modelul obişnuit, adică 8,9 secunde sunt necesare pentru a ajunge de la 0 la 100 km. În acelaşi timp, consumul este redus cu 10%.
Conceptul, proiectat de specialiştii Mazda de la Centrul European de Dezvoltare şi Cercetare din Oberursel, Germania, beneficiază de un şasiu cu numeroase modificări, ceea ce îi permite acestui roadster să îşi păstreze caracteristicile şi stilul sportiv care l-au consacrat de-a lungul anilor pe MX-5.