Honda atacă pentru prima oară segmentul CUV, acolo unde vânzările încă se menţin la un nivel constant, atât în Europa cât şi peste ocean. Noutatea se numeşte Accord Crosstour, un model de nişă, disponibil din această toamnă doar pentru clienţii din S.U.A.
Cu elemente de ordin tehnic şi estetic împrumutate de la sedanul Accord, acest crossover cu linii de coupe vine cu dimensiuni specifice clasei medii, un nivel de confort ridicat, dar şi abilităţi tot-teren, garantate de prezenţa unui sistem de tracţiune integrală.
Automobilul de nişă Honda asociază avantajele întâlnite pe trei clase diferite, fiind o combinaţie interesantă între un sedan, un coupe şi un SUV. „Honda Accord Crosstour oferă o interpretare modernă a unui crossover, integrând totodată rafinamentul şi eficienţa unui sedan premium", este de părere Erik Berkman, vicepreşedintele American Honda Motor. Acelaşi oficial mai spune că noul model reprezintă vârful de gamă în familia Accord şi se adresează celor care vor abilităţile unui SUV, dar o imagine distinctă de convenţionalul 4x4.
La prima vedere, Accord Crosstour pare un rival ce-şi poate măsura forţele cu Toyota Venza, un alt crossover care are la bază un sedan de clasă medie, însă modelul japonez se adresează, de fapt, aceluiaşi segment de consumatori ca şi BMW Seria 5 GT.
„Vehiculul îndeplineşte nevoile cumpărătorilor care caută atributele unui SUV precum confortul, poziţia înaltă de condus şi o vizibilitate maximă asupra drumului însă, în acelaşi timp, doresc o imagine diferită de cea a unui SUV convenţional”, susţine Berkman.
Partea estetică rămâne un subiect discutabil, designerii alegând să traseze exteriorul după linia generală a sedanului Accord, în schimb au reliefat grila faţă şi anumite elemente care să exprime în principal robusteţe. Honda nu a divulgat detalii legate de motorizare, însă oferta propulsoarelor va include cel puţin unul din cele trei motoare pe benzină, disponibile pe Accord, şi care generează 177, 240 şi 271 de cai putere.