Mercedes-Benz oferă tracţiunea integrală ca dotare standard doar pe vehiculele recreaţionale.
De la impozantul GL şi până la mezinul GLK, sistemul 4Matic este permisul de aventură pentru fiecare versiune în parte.
Pentru cei pentru care aventura se limitează doar la deplasările pe asfalt, Mercedes le poate pune la dispoziţie singurul lor SUV cu tracţiune spate.
Începând din toamnă, producătorul german lansează pe piaţa europeană versiunea cu tracţiune spate a modelului GLK, regăsită sub denumirea GLK 220 CDI BlueEfficiency în combinaţie cu motorul turbodiesel de 2,2 litri ce dezvoltă o putere maximă de 170 CP. Unitatea cu patru cilindri este cuplată la o transmisie manuală cu şase trepte, spre deosebire de modelul cu tracţiune integrală disponibil doar cu o transmisie automată 7G-Tronic. Lipsită de sistemul 4Matic, unitatea CDI imprimă o ţinută mai sportivă, specifică automobilelor cu tracţiune posterioară. De la 0 la 100km/h modelul demarează în 8,5 secunde, fiind cu 0,3 secunde mai rapid decât modelul cu tracţiune integrală. Mai uşoară cu 55 de kg decât GLK 220 CDI BlueEfficiency 4Matic, proaspăta variantă vine cu date de consum ceva mai atractive. Potrivit informaţiilor remise de Mercedes, consumul mixt a scăzut în medie cu 0,7 litri/100 km, iar emisiile au fost diminuate cu 10 g/km. Astfel, noul GLK 220 CDI BlueEfficiency are nevoie de 6,0 litri de carburant pentru a parcurge 100 de kilometri, cantitatea de dioxid de carbon eliminată în atmosferă fiind de 158 g/km.
Noua versiune va fi disponibilă din septembrie la un preţ de 33.927 de euro.
Mercedes GLK 220 CDI
Motor - diesel 4 cilindri
Putere maximă - 170 CP
Transmisie - manuală cu 6 trepte
Tracţiune - spate
Consum - 6.0 litri/100 km
Emisii - 158 g CO2
Preţ - 33.927 euro
Lansare - Septembrie 2009