Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
luni, 10 aug 2009 - Anul XIV, nr. 185 (4171)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9761 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6567 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   7 imagini |   ø fişiere video

Nissan Leaf, primul automobil electric accesibil

Nissan a început dezvoltarea maşinilor electrice acum 17 ani. Experienţa acumulată în tot acest timp le permite să facă un pas istoric prin lansarea primului vehicul electric accesibil pentru public. Denumit Leaf (frunză), modelul dispune de cinci locuri şi dimensiuni sensibil mai mari decât ale unei versiuni hatchback Renault Megane sau Volkswagen Golf, având 4,44 metri lungime, 1,77 metri lăţime şi 1,55 metri înălţime. Automobilul cu propulsie electrică poate acomoda cinci persoane şi rula după o singură încărcare aproximativ 160 de kilometri. Autonomia de drum este una de top pentru un vehicul electric, dar încă departe de ceea ce poate oferi un automobil cu propulsor pe combustibili fosili, tocmai din acest motiv Leaf va fi preferat de clienţii care circulă preponderent în mediul urban.
Calculele japonezilor nu au cum să dea greş, un studiu efectuat în luna mai de Nissan şi la care au participat 2.300 de conducători auto a revelat faptul că 58% dintre cei chestionaţi au declarat că în timpul săptămânii de lucru nu parcurg mai mult de 50 de km pe zi, şi doar 24% dintre aceştia utilizează maşina personală între 50 şi 100 de kilometri pe zi.
Propulsat de un motor electric ce dezvoltă 107 cai putere, noul automobil Nissan va putea circula cu o viteză maximă de 140 km/h. Leaf este aşadar un model ”cuminte” şi din acest motiv acceleraţia şi în general performanţele dinamice nu mai contează. Unitatea de sub capotă poate genera un cuplu impresionant de 280 Nm, valoare care bate chiar cuplul furnizat de majoritatea versiunilor diesel ecologice. Resursele motorului provin de la un set de acumulatori localizaţi sub podeaua maşinii, între cele două rânduri de scaune, puterea maximă fiind de 90kW. Nissan Leaf foloseşte un nou tip de baterii litiu-ion, ce pot fi încărcate complet sau parţial prin intermediul unor prize trifazice mascate de emblema Nissan aflată pe secţiunea frontală. Acumulatorii sunt realizaţi după o tehnologie complet nouă, structura lor constând dintr-un ansamblu de 48 de module litiu-ion, de dimensiuni compacte, fiecare modul fiind format din patru celule. O încărcare completă, de la o sursă de 200 V, durează enorm: 8 ore. Nissan afirmă că timpul poate fi scurtat la 25-30 de minute, însă în acest caz bateriile vor fi încărcate la 80% din capacitate, o performanţă formidabilă pentru un vehicul electric.
Având o caroserie hatchback în 5 uşi şi forme inspirate din actualul model compact Tiida, noul Leaf propune un design neconvenţional dar simplu, detaliile fiind prea puţin importante pentru un automobil urban. Spatele, cu o linie la fel de simplă ca şi a secţiunii faţă, primeşte în mod justificat un eleron încorporat pe hayon şi un artificiu aerodinamic pe partea inferioară a spoilerului. Capota scurtă trădează dimensiunile compacte şi ale propulsorului electric. În lipsa transmisiei, cuplajul se face direct pe roţile faţă, masa redusă a propulsorului avantajând coborârea centrului de greutate.
Nissan nu a dezvăluit costul primului model electric de serie, dar promite că acesta va fi comercializat la preţuri convenabile, ceea ce va face din Leaf un model de volum. Japonezii vor oferi o garanţie de 3 ani pentru maşină şi de 5 ani pentru sistemul de propulsie. În ciuda numeroaselor avantaje, modelul electric japonez prezintă şi un dezavantaj major: înlocuirea bateriilor uzate cu unele noi presupune un cost de aproape 10.000 de dolari. Potrivit estimărilor făcute de Nissan, noul Leaf va fi introdus în Europa în 2011 sau 2012.
 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Nissan Leaf, primul automobil electric accesibil.
Dezmembrări Camioane Suceava •  •  •  •  •  •  • 
 Vizualizări articol: 529 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 2 voturi
Nissan Leaf, primul automobil electric accesibil5.052

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Auto

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei