Saab a fost pe buzele tuturor în ultimul an şi jumătate. Mai mult ca oricând, evoluţia celebrei mărci suedeze a fost urmărită cu o atenţie deosebită, motivele fiind nu doar soarta companiei – care se pare că până la urmă va fi dirijată de Koenigsegg, cât mai ales iminentul debut al noului 9-5.
Intrată sub lupa presei şi a fanilor, nava amiral a gamei Saab promite să readucă vânzările pe un trend pozitiv, un capitol prioritar după ieşirea de sub tutela General Motors.
Noul model are o misiune extrem de dificilă, fiind destinat să lupte cu Audi A6, BMW Seria 5 şi Mercedes E-Klasse (deja un succes incontestabil prin cele 40.000 de modele vândute cu actuala generaţie). Anterior se afirmase că lupta cea mai grea se va duce cu un alt model suedez, Volvo S80, considerat principala ameninţare pentru vârful de gamă Saab.
Pregătit să debuteze în premieră mondială la Salonul Auto de la Frankfurt, eveniment desfăşurat între 17 şi 27 septembrie, noul 9-5 este dezvăluit în avans prin intermediul primelor fotografii oficiale. Dezvoltat pe aceeaşi platformă cu Opel Insignia, următoarea generaţie promite un nivel de confort superior, performanţe mai bune sub toate aspectele, o calitate desăvârşită la interior şi exterior şi o siguranţă maximă asigurată de tehnologii avansate.
Cu dimensiuni foarte generoase, lungime de peste 5 metri şi o lăţime de 2,84 metri, sedanul scandinavilor va afişa un interior confortabil şi comparabil cu cel al unor limuzine. Compartimentul pentru bagaje va avea standard 513 litri, fiind unul din cele mai spaţioase din segment.
Designul exterior propune o linie sportivă, foarte subtil trasată, dar, cu toate acestea, noul 9-5 rămâne un sedan îndreptat spre clasic, respingând cu fermitate tendinţele moderniste din lumea automobilistică.
Interiorul vine cu detalii noi dar şi cu unele inspirate sau care aduc prea mult cu cele de pe Insignia – volanul şi câteva comenzi. Restul componentelor sunt noi, planşa şi instrumentarul de bord oferind o notă de originalitate şi un plus de rafinament habitaclului ornat cu piele.
9-5 va fi disponibil cu tracţiune faţă dar şi integrală cu cuplaj Haldex, faruri bi-xenon adaptive, sistem automat de parcare, sistem audio Harman Kardon şi tehnologia de citire a semnelor de circulaţie.
Iniţial, partea de motorizare va consta în trei propulsoare turbo pe benzină şi două diesel de 2,0 litri.