Opel anunţă cu satisfacţie încă o reuşită, care parcă anticipează un viitor mai bun pentru cea mai profitabilă marcă europeană din portofoliul General Motors.
Divizia sport a mărcii germane, OPC - Opel Performance Center, a anunţat ieri, 20 iulie 2009, comercializarea modelului cu numărul 50.000. Livrarea modelului jubiliar a avut loc la împlinirea a exact 10 ani de la lansarea primului OPC, un model Astra echipat cu un motor atmosferic de 2.0 litri şi 160 de cai putere, vândut unui client german.
Datele statistice furnizate de Opel relevă lucruri surprinzătoare: ţara cu cei mai mulţi clienţi ai versiunilor sportive este Marea Britanie, aici unde creaţiile Opel se regăsesc sub denumirea Vauxhall iar locul acronimului OPC este luat de VXR (Vauxhall Racing). Germania e a doua piaţă ca importanţă, astfel aproape 30% din totalul vânzărilor fiind acaparate în ţara de origine. Elveţia şi Grecia sunt următoarele două pieţe ca importanţă, clienţi din aceste ţări manifestând un interes constant pentru modelele sport sub sigla Opel.
Cel mai bine vândut model rămâne Astra OPC, urmat de Corsa OPC şi vechiul Vectra OPC. Numărul versiunilor de performanţă disponibile în gama Opel a ajuns în prezent la cinci: Corsa, Meriva, Zafira, Insignia şi Insignia Sports Tourer. De anul viitor, noua generaţie Astra va avea ca model de top o versiune OPC.
Dacă modelul actual este propulsat de un motor Ecotec 2.0 turbo de 240 CP, viitorul Astra OPC va dispune de un agregat turbo de 1.8 litri ce va dezvolta doar 10 cai putere în plus, dar va fi mai economic şi ecologic. Ultima noutate este Insignia OPC ce dispune de un motor de 325 cai putere şi tracţiune integrală.