Audi promite să schimbe radical imaginea maşinilor de oraş. Va trebui să mai aşteptăm un an pentru a vedea dacă viitorul A1 va corespunde cu angajamentul făcut.
Deoarece va debuta pe un segment nou, care nu duce lipsă de concurenţi, nemţii vor trebuie să-şi atragă clienţii nu doar prin forţa design-ului ci şi prin gradul de securitate sau echipamentele din dotare.
A1 va aduce cu sine o serie de premiere în clasa maşinilor de talie mică, mai precis va fi dotat exclusiv cu motorizări turbo, un pachet de elemente de siguranţă regăsit pe modele din clase superioare şi tracţiune integrală permanentă. Totuşi, versiunile de intrare vor dispune de tracţiune faţă iar cele de top, pe lângă sistemul Quattro, vor fi echipate cu transmisii automate DSG cu şapte trepte.
Noul A1 va fi fabricat doar la uzina Audi din Bruxelles, unde în prezent se mai produc şi versiunile gamei A3. Aici vor fi realizate toate componentele caroseriei şi şasiului, în timp ce motorizările şi transmisia citadinei vor veni gata asamblate din Germania.
Înainte de a începe producţia propriu-zisă, Audi va investi 100 de milioane de euro pentru extinderea uzinei şi reutilarea anumitor sectoare de producţie. În tot acest timp, din august şi până în septembrie, uzina va fi închisă pe o perioadă de cinci săptămâni.
Primele modele A1 vor ieşi de pe liniile de producţie la jumătatea lunii octombrie a anului curent. Acestea fac parte din aşa numita "Serie 0", vehicule care servesc la testele preliminare sau care sunt folosite în reclame şi fotografii oficiale.
Din motive necunoscute, lansarea versiunii de serie a fost amânată cu câteva luni, deşi A1 era programat să debuteze în septembrie 2009 la Frankfurt. Maşina de oraş va fi disponibilă din vara anului viitor, pentru început în versiunea de caroserie hatchback în cinci uşi. Ulterior va fi comercializată şi o versiune în trei uşi, bazată pe conceptul Metroproject Quattro.
"Primele exemplare A1 vor ajunge la dealeri în vara lui 2010", a declarat Alfons Dintner directorul uzinei Audi din Bruxelles. "Pentru a realiza stocurile necesare vom produce, în primă fază, 500 de automobile pe zi", adaugă acesta.
Audi şi-a fixat o ţintă de vânzări de aproximativ 35.000 de unităţi în 2010. Estimările companiei prevăd o dublare a vânzărilor în anul următor până la 80.000 de modele A1.