Opel a creat acum șase ani o nouă breșă în clasa monovolumelor, anticipând o reușită totală. Micul dar inovativul Meriva a deschis ochii altor producători dar și apetitul europenilor pentru mașinile mici de familie cu un interior spațios și flexibil. Modelul, astăzi lider incontestabil în segmentul său, ajunge la un record de producție care confirmă succesul de care se bucură în prezent cel mai mic monovolum Opel pe piețele din vestul și centrul Europei.
Ieri pe porțile uzinei din Zaragoza a ieșit modelul Meriva cu numărul 1.000.000, un exemplar din gama ecologică ecoFlex echipat cu motorizarea 1.3 CDTI. Una din particularitățile monovolumului este conceptul FlexSpace care permite o reconfigurare ușoară și rapidă a interiorului fără ca scaunele să fie demontate, asigurând astfel maximizarea spațiului cu minim de efort și timp. Sistemul dezvoltat de Opel transformă habitaclul într-un spațiu de încărcare enorm pentru o mașină de talia micului MPV.
“Meriva este foarte apreciată de clienții săi – de la tineri la familiști la persoane în vârstă – nu doar pentru că este un automobil practic, versatil și arată bine dar și pentru că faptul că este fiabil“ apreciază Alain Visser, vicepreședintele Opel.
Minivanul este comercializat în peste 25 de țări europene, piețele cu cel mai mare număr de clienți ai modelului fiind în ordine Germania, Marea Britanie, Italia și Spania. Există și locații în afara Europei unde micul model a câștigat respectul cumpărătorilor: Honk Kong, Africa de Sud și Singapore. Lansat în 2003, Meriva se fabrică doar la uzina Opel din Zaragoza (Spania), facilitate de producție care asigură asamblarea altor două modele, Corsa și Combo.
Fabricantul a anunțat pe cale oficială, că anul viitor intenționează să lanseze a doua generație Meriva. Acesta va continua să exprime valorile pe care se bazează în prezent actuala generație dar va duce nivelul confortului, flexibilității și inovației într-o nouă dimensiune. La fel ca și conceptul prezentat anul trecut, Meriva va dispune de sistemul Flexdoors care permite ușilor spate să se deschidă spre spate, fără a folosi o patină glisantă, oferind nu doar accesul sau ieșirea din habitaclu dar și o serie de beneficii majore pe linie de siguranță comparativ cu ușile convenționale la automobile.