Jaguar traversează fără îndoială cea mai fastă perioadă din ultimii 40 de ani, iar acesta este doar începutul. Marca britanică renunță treptat la designul parcă ancorat în idei fixiste, aducând noi modele cu o identitate vizuală autentică și suficient de puternică pentru a impresiona.
Al doilea model din noul val care promite să ducă la un alt nivel nu doar imaginea, ci și reputația Jaguar este decanul de vârstă XJ, cel mai longeviv automobil, fabricat fără întrerupere din 1968.
Noua generație și-a făcut debutul în cadrul unui eveniment desfășurat la Galeria Saatchi din Londra, devenită pentru o zi cel mai fierbinte punct de pe harta industriei auto.
Vârful de gamă XJ se anunță un jucător puternic, bine pregătit, capabil să amenințe supremația sedanurilor de lux germane.
„Noul XJ este cu adevărat frumos, halucinant de condus, iar designul său îndrăzneț și inovativ este în concordanță cu provocările vieții mereu în schimbare, reinventând mașina sport de lux”, susține directorul general Mike O\'Driscoll.
Proaspăta generație este mai presus de toate un automobil complet nou în raport cu vechea generație. Designul fin, proporțiile echilibrate dublate de aerul sportiv aduc vârful de gamă Jaguar în rândul limuzinelor moderne, care mizează la fel de mult pe imagine ca și pe performanțe.
„Este expresia cea mai îndrăzneață de până acum a noii direcții de design Jaguar”, spune Ian Callum, directorul departamentului de design.
Elegant și seducător, noul Jaguar XJ se înscrie în tendințele actuale în ceea ce privește eficiența. Sedanul sportiv se mulțumește doar cu 5.9l/100km și emite numai 184g/km, performanțe care face uitat apetitul vechiului și gurmandului XJ lansat în 2003. Desigur, vorbim de unitatea care deschide gama propulsoarelor, care include un motor diesel – noul V6 de 3.0 litri cu 275 CP, și trei pe benzină, toate V8, cu puteri de 375, 470, 510 CP cuplate, la cutii automate cu 6 trepte.
Performanța nu poate decât să fie împletită cu o echipare de excepție - suspensii pneumatice, sistemul de control activ al diferențialului, sau cel de dinamică adaptivă diferențial ce poate evidenția calitățile naturale ale noului Jaguar XJ în materie de manevrabilitate și ținută de drum. La acestea se adaugă structura ușoară a caroseriei confecționată din aluminiu, XJ fiind mai ușor cu cel puțin 150 de kg decât rivalii din segment. O greutate mai mică înseamnă automat consum și emisii mai mici, dar manevrabilitate și putere crescută.
Noul model este disponibil în două variante - cu ampatament standard și lung și cu patru niveluri de echipare. Indiferent de ampatament, portbagajul are capacitate de încărcare de 520 litri.
La fel ca și la exterior, habitaclul inspiră eleganță și sportivitate. Inserturile din lemn, ornamentele din crom, pielea fină și tehnologiile moderne se completează reciproc, rețeta utilizată de Jaguar având drept rezultat final un climat relaxant.
Lumina naturală inundă interiorul printr-un pavilion panoramic, senzația de spațialitate fiind puternic amplificată. Adoptarea plafonului din sticlă s-a dovedit o soluție potrivită pentru a conferi suplețe și excelente calități aerodinamice.
Noul Jaguar XJ va fi livrat în primul trimestru din 2010 la prețul de bază de 76.900 de euro (Germania). Comenzile pentru România vor fi prelate din decembrie 2009.