Dodge înseamnă, pentru majoritatea clienților săi, automobile convenabile. Pentru o mică parte, pasionații de motoare, acesta este sinonim cu performanța la cel mai înalt nivel.
Amenințat cu dispariția, Viper, unicul supercar al brandului Dodge, își va putea continua cariera sub auspicii dintre cele mai favorabile.
În urmă cu numai un an, soarta supercarului era incertă. Problemele financiare cu care se confrunta Chrysler la începutul lui 2009 și scăderea masivă a cererii de mașini sportive pe piața americană i-au obligat de oficialii americani să renunțe la Viper, model care avea să fie produs doar până în decembrie.
După încheierea alinaței cu Fiat și desemnarea lui Sergio Marchionne la cârma noului grup auto, una din primele decizii luate a fost păstrarea modelului de perfomanță în portofoliul Dodge.
„Suntem foarte mândri că Viper, etalonul mașinilor sportive americane, o vedetă la nivel mondial, rămâne imaginea performanței furnizate de Dodge”, spune Mike Accavitti, președintele și directorul executiv al companiei Dodge.
Oficialul a mai declarat că noua conducere a hotărât ca Viper să rămână în producția de serie pe o durată de timp nedeterminată. Producția supercarului american a început în mai 1992 la uzina New Mack, operațiunile de asamblare fiind transferate în octombrie 1995 la Conner Avenue, unde se produce și astăzi.
Anul trecut, prezența bolidului Viper a fost încununată de lansarea versiunii de vârf SRT10 echipată cu motor V10 de 8400 cmc. Propulsorul confecționat din aluminiu livrează 600 de cai putere și asigură un demaraj de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde. Până astăzi, Dodge a vândut 25.000 de exemplare Viper, marea majoritate fiind distribuite în SUA și Canada.