Nissan îşi permite să-şi măsoare forţele cu mărci renumite, şi premium pe deasupra, doar într-un singur loc. Unicul model coupe japonez de dimensiuni compacte şi trăsături sportive trece din acest an la o nouă generaţie care promite o experienţă nouă în ceea ce priveşte dinamica şi plăcerea condusului.
370Z este printre cele mai sofisticate automobile create vreodată de Nissan, un constructor care a dovedit că este capabil să producă modele 4x4 de top, dar şi vehicule de oraş atractive. Oferit la un preţ de bază de aproape 39.000 de euro, noul 370Z este de departe prima opţiune în segment.
Acelaşi sentiment nu te mai încearcă atunci când te opreşti la motorizare, doar una singură dar viguroasă, spre diferenţă de concurenţă care te copleşeşte prin diversitatea versiunilor. Cei 331 de cai putere ai propulsorului V6 de 3,7 litri aduc pe bord prima sită de kilometri doar în 5,3 secunde. Viteza maximă atinge 250 de kilometri pe oră.
„Furnizează performanţă pasională la un cost excelent - exact ceea ce se cerea atunci şi exact ceea ce iubitorii de automobile sportive caută astăzi”, spune Pierre Loing, vicepreşedinte în departamentul de planificare a produsului la Nissan Europe.
Spiritul agresiv al maşinii nu prea face casă bună cu tendinţele în materie de protejarea mediului, dacă luăm în calcul apetitul motorului V6. Atât consumul mediu, 10,5 litri la 100 km, cât şi emisiile de 249 g/km demonstrează că cel puţin la acest capitole încă nu se poate vorbi de progres.
Aproximativ 35% din componentele motorului sunt noi, comparativ cu precedentul agregat care avea 313 cai putere.
În ceea ce priveşte transmisia, clienţii vor putea alege între o cutie manuală sau automată, ambele cu 6 trepte. Transmisia manuală dispune de funcţia “SynchroRev Control”, care îmbunătăţeşte performanţele în materie de condus prin faptul că schimbarea treptelor se efectuează lin şi fără pierderi de cuplu, viteza de rotaţie fiind ajustată automat la treapta de viteză potrivită, pe durata selectării unui raport superior sau inferior al cutiei. Designul secţiunii faţă este complet schimbat, blocurile optice, inspirate de la sedanul Maxima, şi spoilerul cu cei doi „colţi” poziţionaţi în faţa grilei motor fiind elementele care pun în lumină personalitatea noului 370Z. Profilul atletic al maşinii este subliniat şi de umerii spate plonjaţi puternic spre cele două evacuări cromate. Un eleron cu rol aerodinamic este montat pe hayon, iar stopurile imită forma de bumerang la fel ca şi farurile. Jantele din aliaj ce preiau motivul estetic de la GT-R şi pasajele pronunţate ale roţilor întregesc imaginea unui model creat să impresioneze vizual, dar şi ca performanţe.
Noua generaţie păstrează câteva din caracteristicile precedentei serii 350Z, comercializată începând cu anul 2003: linia exterioară atletică, propulsor puternic, două locuri la interior şi tracţiune spate. Aspectul maşinii evocă un design evoluat, modern, care întregeşte imaginea unui model pur sportiv. Nissan 370Z va fi disponibil din această lună pe majoritatea pieţelor europene. Noul coupe japonez devine un concurent de temut pentru granzii segmentului: BMW Z4 (306 CP), Porsche Cayman S (320 CP), dar şi noul Audi TT-RS (340 CP).