Bentley a jurat credinţă motoarelor pe benzină. Anul acesta se împlinesc exact 50 de ani de la lansarea primelor versiuni echipate cu motoare V8, sub emblema luxoasei mărci de automobile britanice ceea ce demonstrează că britanicii ţin la tradiţie. Tot în 2009 va debuta şi un prototip pregătit în mare secret, vehicul care anticipează un viitor model de serie ecologic. Poate suna straniu, dar acelaşi concept va fi şi cel mai puternic automobil produs vreodată de Bentley. Britanicii au reuşit să împace performanţa cu ecologia, iar reţeta folosită nu este nicidecum o descoperire majoră. Secretul este de fapt combustibilul utilizat de această maşină. Mai precis este vorba de un biocarburant cu cifră octanică ridicată care permite obţinerea unor performanţe deosebite atât pe linie de dinamică dar şi ca nivel de poluare. Modelul ar putea fi alimentat cu etanol sau carburanţi ecologici des utilizaţi în prezent E85, constituit în proporţie de 85% din etanol şi 15% din benzină, sau E95. Bentley anunţase anterior că intenţionează să dezvolte, pentru toată gama de automobile, motoare capabile să funcţioneze atât pe benzină cât şi pe combustibil ecologic iar 2012 ar fi termenul limită.
Ceea ce putem afiima cu siguranţă este că protipul misterios, al cărui nume nu este cunoscut la ora actuală, va avea premiera mondială la Geneva la începutul lunii martie şi că din punct de vedere estetic se bazează pe linia de design a gamei Continental. Partea frontală aduce foarte mult cu versiunea GT şi beneficiază de un nou spoiler, prize de aer mai mari şi fante de aerisire pe capotă. Prototipul va depăşi ca putere pe debutantul Continental GT Speed posesorul unui motor de 610 de cai putere ce furnizează un cuplu de 750 Nm. Unitatea are cu un consum mediu de 16,6 litri/100km şi poate propulsa modelul până la 326km/h.