Chrysler a surprins în mod plăcut şi a lăsat impresia că a învăţat din greşelile trecutului. La Detroit, americanii au adus un prototip care demonstrează că optica producătorului s-a schimbat aproape radical. 200C EV Concept prefigurează, un posibil model de serie, un sedan de talie medie ce utilizează un sistem de propulsie hibrid. Acesta urmează să înlocuiască pe viitor gama Sebring şi va introduce Chrysler în clubul mărcilor ecologice.
„Creat pentru iubitorii de automobile, 200C EV este inspirat de tradiţia designului dinamic promovat de Chrysler şi oglindeşte posibilitatea introducerii unei viitoare generaţii de sedanuri performante”, a spus Ralph Gilles vicepreşedintele departamentului de design.
Prototipul se remarcă în primul rând prin designul fluid şi liniile exterioare cu influenţe europene.
Interiorul este simplu dar luxos, construit parcă pentru a impresiona cei patru pasageri prin nivelul maxim de confort şi dotările high-tec. Din acest ultim motiv, componente esenţiale precum butoane, manete sau comutatoare au dispărut complet din peisaj, ele fiind înlocuite de un sistem denumit „Uconnect” care include un ecran digital utilizat pentru afişarea şi activarea tuturor funcţiilor maşinii, inclusiv a celor care ţin de sistemul audio.
În plus, computerul central este conectat direct la un iPhone, şi permite vizualizarea de imagini de la o videocameră, programarea climatizării sau activarea funcţiei pentru închiderea centralizată.
Toate materialele din interior sunt naturale şi organice, combinaţia de culori calde din habitaclu fiind în legătură directă cu elementul central al maşinii: ecologia.
Sub aspect tehnic, Chrysler apelează la o platformă nouă destinată unui model cu tracţiune pe puntea spate şi un sistem hibrid compus dintr-un motor V6 pe benzină de 212 cai putere şi unul electric ce generează 74 de cai putere. În total - 286 CP, suficienţi cât să permită conceptului 200C EV să accelereze de la 0 la 100 km/h în 7 secunde iar viteză maximă să atingă 193 km/h.
Producătorul american susţine că prototipul are o autonomie de drum ce se ridică la aproximativ 650 de kilometri. Motorul electric permite parcurgerea a 65 de kilometri fără ca motorul cu ardere internă să intervină asupra propulsiei.