Valul schimbărilor a început odată noul Golf VI, însă nu este foarte determinant pentru ceea ce Volkswagen a promis că va face. „Revoluţia” va fi percepută mai bine odată cu noua generaţie Polo ce va debuta oficial în primăvara anului viitor. Designul se va apropia de ceea ce unii numesc astăzi „tendinţe de urmat”. Va fi subcompacta germană subiect de inspiraţie? „Cu noul Polo vom încerca să ştergem trecutul”, afirmă Walter da Silva, designer şef la Volkswagen. „Renunţăm la vechile canoane stilistice prin adoptarea unui stil care combină dinamismul cu puritatea liniilor ce alcătuiesc designul exterior. Unghiul de abordare al designului este complet diferit şi aş putea să-l definesc într-un singur cuvânt: precis”, susţine da Silva.
Oficialul a reconfirmat că noul Polo va fi lansat în martie 2009. Premiera va avea loc la Salonul Auto de la Geneva, unde se pare că Volkswagen va prezenta şi o versiune coupe. Gama de modele va mai include, pe lângă clasicul hatchback în trei şi cinci uşi, variantele Cross, BlueMotion şi GTI.
Ca versiuni de caroserie Volkswagen pregăteşte, un sedan ce va fi livrat în Rusia, India, China şi pe pieţele din America de Sud, în timp europenii vor putea să aleagă pentru prima oară o versiune cabrio, dar şi un minivan. Acesta ar urma să fie denumit Raum - cuvânt care în limba germană înseamnă cameră, lansarea fiind prevăzută în anul 2011.
Noul Polo va consemna şi o premieră, fiind primul model din clasa B dotat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj în şapte rapoarte. Propulsia va fi formată din trei unităţi diesel, cu tehnologie common-rail, de 75, 90 şi 105 cai putere.
Unităţile pe benzină, mai numeroase, se vor remarca prin nivelul scăzut al consumului şi emisiilor. Vor fi disponibile motorizările de 1,2 litri de 70 CP, 1,4 litri de 85 CP, 1,2 litri biturbo de 105 CP şi 1,6 litri şi 170 CP.