Google
 
sâmbătă, 6 dec 2008 - Anul XIII, nr. 288 (3969)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,734 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,2803 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe Google+ Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |  Trimite pe Yahoo MessengerMessenger |   3 imagini |   ø fişiere video

Fisker îşi dă Karma pe faţă

Fisker face parte din noul val de producători americani. În timp ce criza economică scutură giganţii General Motors, Ford şi Chrysler, aceeaşi criză scoate la suprafaţă nume noi, care până mai ieri se zbăteau în anonimat. În martie Fisker a luat pulsul pieţei europene, odată cu debutul conceptului Karma prezentat la Salonul Auto de la Geneva.

Compania californiană este apreciată în primul rând pentru orientarea sa exclusivă pe dezvoltarea de modele de lux ecologice. Versiunea de serie va debuta peste numai o lună la Detroit şi va sosi şi în Europa prin intermediul unei reţele de concesionari prezentă pe câteva pieţe cheie, cum ar fi cele din Italia, Germania, Franţa, Spania.

Modelul expus în martie 2008 a fost splendidul Karma Sedan, un model creat de doi ingineri, un danez şi un neamţ, care în trecut au lucrat pentru Aston Martin şi BMW.

Despre Karma se ştie că este un sedan sportiv de patru locuri ce are sub capotă un motor hibrid conceput de Quantum Technologies. Agregatul pe alimentare alternativă include un propulsor turbo de 2,0 litri cu patru cilindri, dotat cu injecţie directă de combustibil, capabil să dezvolte 260 de cai putere şi două motoare electrice care ridică puterea totală a motorului la 408 CP. Cu astfel de resurse sub capotă Karma poate demara de la 0 la 100 km/h în doar 5,8 secunde şi atinge o viteză de top de 200 km/h. Bateriile acumulatoare pot propulsa sedanul pe o distanţă de maxim 70 de kilometri, în timp ce autonomia totală a maşinii, atunci când se ia în calcul şi intervenţia agregatului pe benzină, se ridică la aproape 500 de kilometri.

În ciuda numărului cailor putere afişaţi, motorul va emite o cantitate redusă de noxe, de numai 70 de grame pe kilometru, ceea ce va plasa sedanul ecologic în topul celor mai curate modele existente pe piaţă. Maşina va putea fi alimentată la curent electric prin intermediul unui cablu amplasat în partea frontală, energia acumulată prin încărcarea de la priză fiind stocată într-un set de acumulatoare aşezate în zona dintre scaunele pasagerilor.

Fisker declară că europenii vor putea opta, pe lângă versiunea de faţă, şi pentru un diesel-hibrid ce va disponibil abia din 2010. Se estimează un volum de producţie anual de 15.000 de unităţi, jumătate dintre acestea urmând a fi exportate în principal pe pieţele europene.

Conform companiei, sedanul ecologic Fisker va fi lansat în 2009. Preţul este încă necunoscut dar în Statele Unite acesta se va vinde la un preţ de bază de 87.900 de dolari.
În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Fisker îşi dă Karma pe faţă.
Dezmembrări Camioane Suceava •  •  •  •  •  •  • 
 Vizualizări articol: 161 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fisker îşi dă Karma pe faţă0.05

Shopping City Suceava
Denis
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Optik Tataru - Cabinete Oftalmologice in Suceava
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Auto

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Elia Studio - Salon de infrumusetare
Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei