Volvo a fost multă vreme criticată pentru designul prea sobru afişat de gama de modele premium. Suedezii au dat de înţeles că şi-au schimbat oarecum optica, odată cu apariţia noului XC60, însă adevărata schimbare se va simţi odată cu apariţia conceptului S60. Acesta prefaţează lansarea viitoarei generaţii ce marchează un limbaj de design seducător şi expresiv.
Primele impresii pot fi desprinse din teaser-ul ce înfăţişează prototipul S60, a cărui premieră se va consuma la Salonul Auto de la Detroit din ianuarie 2009.
Noua identitate a sedanului S60 este mai aproape de canoanele unui automobil premium care pretinde a fi modern, elegant şi rafinat. Silueta zveltă cu linii precise şi netede înfăţişează un model care tinde spre perfecţiunea formelor. Designul părţii frontale aduce aminte de XC60, în timp ce linia umerilor spate este creionată după moda noilor versiuni sedan ce imită clasa coupe-urilor. Ca o noutate absolută la Volvo, uşile spate se deschid înspre partea din spate a maşinii, aşa numitele "suicide doors", fiind soluţia aleasă pentru a facilita accesul şi ieşirea din viitoare limuzină.
„S60 Concept este un amestec incitant de dramă şi senzualitate”, spune Steve Mattin, directorul de design Volvo. „Conceptul duce limbajul nostru de design – DNA, la un nou nivel. Prototipul indică în modul cel mai clar cum va arăta noul S60”, explică Mattin.
Viitorul S60 va folosi componente de la actuala generaţie Ford Mondeo. Din bucătăria proprie suedezii vor veni cu un nou sistem de tracţiune integrală AWD şi tehnologii care să sporească gradul de securitate oferit pasagerilor.
Noua generaţie este aşteptată pe piaţă în anul 2010.